fredag 12 oktober 2012

Underbar dag!

Efter en lite slapp morgon så kom jag iväg till IKEA i Linköping för att köpa en ny lampfot, den gamla hade åkte i golvet, och jag köpte faktiskt inget mer, har ju börjat spara lite mer och nästan infört köpstopp;)
Vad köpstoppet inte gäller är att tanka bilen full och dra ut på en tur, vilket jag gjorde efter IKEA, drog lite västerut i Östergötland mor Vättern, som alltid växlar vädret snabbt i dessa trakter.
Ena stunden var det klarblå himmel, nästa rejält molnigt, dock nästan helt vindstilla så det blev en underbar dag där jag bl.a var i Borghamn där dom här bilderna kommer ifrån.




Tyvärr så bärgade jag själv ingen fiskfångst, köpte dock rökt sik som det skall festas på i morgon!
Vi får hoppas på toppenväder i helgen, skulle behöva plocka lite trattkantareller!
Ha det gott!
annette

4 kommentarer:

Jane sa...

Du verkar ha gjort en härlig utflykt! Rökt sik, mums - något att se fram emot idag :)
Har också dragit åt "svångremmen" lite grann, vill förnya vardagsrummet genom att ta bort soffan och ha fåtöljer istället. Väggarna ska målas och en ny matta behövs. Tankade bilen igår och bestämde att det blir till att använda apostlahästarna så mycket som möjligt. Nu börjar det närma sig smärtgränsen ... 800:- för full tank :(
Hoppas du kommer ut i skogen idag och hittar några trattisar!

AnnaKK sa...

Tyvärr tror jag inte på toppenväder i helgen - men regn är ju bra för svamparna, förstås! ;-) Men vad BRA att du tajmade in en ledig dag till solskenet igår!! :-) När vädret är sånt, är hösten typ BÄST!!! Och du verkar ha haft en jättemysig dag med perfekt mix av gratisaktiviteter och shopping!

I bästa fall är det bättre väder i Norrköping än vad det är här idag!?

Della sa...

Fint med utflykt. Det var ett tag sedan nu som jag var i de trakterna. Kunde ju ha kompletterat mitt IKEAbesök i Linköping förra veckan med en tur åt det hållet.

Paula i pörtet sa...

silvrigt glimrande vatten, så vackert. jag känner dessutom den rökta fiskdoften i näsborrarna, gudomligt! Läser vidare