torsdag 27 september 2012

Jag klagar inte;)

Läste ett bra ordspråk idag!

"Att klaga är som att sitta i en gungstol, Du har något att göra, men kommer ingen vart"

Så därför klagar jag inte, jag bara konstaterar att tiden inte räcker till allt jag vill göra förutom att jobba, och egentligen vore det ju värre om jag hade för mycket tid att slå ihjäl kan jag tycka!

Passar på att önska Er en fin helg, tjockt även denna helg med bl.a Kulturnatt i Norrköping, så data och blogg får vila ytterligare några dygn.



Ha det toppen!

annette

8 kommentarer:

Della sa...

Ha så trevligt på Kulturnatten!

Paula i pörtet sa...

Hihi, har du fotat mig i smyg? Närå jag har dessvärre ingen gungstol, men, i mitt barndomshem fanns en, mormor satt där förstås, växte upp i ett hem med tre generationer kvinnor. Inte var den speciellt bekväm men rar att se på!
Trevlig helg till dig med! Hoppas du luftar kameran!
Kram

Min horizont sa...

Såg skönt ut med en gungstol :)

Elisabeth Källblad sa...

Vad skönt att även du är superupptagen!
Då behöver jag inte skämmas för att jag inte heller har hunnit med varken blogg eller bästa bloggvänner som jag velat!
Kram!

Pumita sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Jane sa...

Vad kul det låter med lite kultur!
Själv sitter jag i gungstolen och tycker synd om mig. Alldeles för "körigt" på jobbet, önskar man fick ägna sig åt det man är utbildad till - att vara pedagog! Tror jag ska bli konsult eller nå´t så jag kan fara land och rike runt, äta goda middagar och framför allt slippa skolan ...
Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska "konsulta", ha ha :)
Ha en trevlig helg!

Bonnfrua sa...

Ibland är det bara för mycket för att man ska hinna med det som inte är måsten, bara roligt.

Bra ordspråk förresten!

Jobbar i helgen och på en arbetsplats satt det masor av "gungstolar" uppsatta på toan, tänkte det att lite positiv feedback när man "tar en paus" inte skulle gör något!!!

AnnaKK sa...

Onekligen en klockrent citat - det ska jag försöka att komma ihåg! :-D