söndag 2 september 2012

Här leks det hej vilt i Lightroom:)

 Fick ett ryck inatt att försöka hitta lite "presets" förinställningar till Lightroom som andra gjort och frikostigt delar med sig av på nätet, vet inte om fallet alltid är så att det går att göra lite egna redigeringar, men i dom presets jag laddade ner nu, gick det bra att göra det.
Testade med en bild från Dubrovnik som jag tyckte kunde tåla att redigeras på lite olika sätt, den första bilden är i princip direkt ur kameran, helt okej egentligen, dock lite "tam" kan jag tycka, så bild nr två tilltalar mej mer om jag skall hålla mej så nära originalet som möjligt.
Konstigt nog så tycker jag om sista bilden, ett typ av bild jag egentligen inte är så förtjust i annars, bland dom tre som är s/v gillar jag den mittersta mest, övriga redigeringar mellan färg och s/v vet jag inte riktigt vad jag tycker om ännu;)
Tycker Du något så skriv gärna!







 


 



 


Och så har den här helgen sprungit iväg, tur att veckorna nästan går lika fort;)
Ha en fin kväll!
annette

2 kommentarer:

Pumita sa...

Jag gillar den första och sista bäst (och undrar hur den såg ut utan "ludd"). :)

Bonnfrua sa...

Den här leken hade jag missat hos dig!
Alltså, mellan bild 1 o 2 är det på ett sätt ingen synbar skillnad, MEN människorna på muren framträder så mycket mera! I första bilden ser jag mest tak, men i tvåan kommer muren fram mer.

En av de s/v får mig att associera till andra världskriget på nåt konstigt sätt! Vet faktiskt inte varför.

Förstår att su haft det jättekul vid redigeringen.

Önskar dig en bra arbetsvecka!