måndag 13 augusti 2012

Tur att minnen finns kvar!

Ibland kan jag reagera med lite ilska när jag läser tidningar eller hör på radio och tv hur man skall göra när man börjar jobba efter semestern.
Ta det lugnt, planera Ditt arbete så Du kan starta i Ditt eget tempo, läs mail i lugn och ro innan Du startar, starta gärna med en kick-off, det ges hur många råd som helst från människor som troligtvis inte lever i verkligheten.
Vakna upp säger jag bara, det är bara att dra igång och jobba i full fart för dom flesta av oss skulle jag tro.
Det som jag tror är viktigast är att man använt sin semester på ett sätt så man verkligen har krafter att starta igen, har man sedan lite positiva minnen att se tillbaks på så tror jag det går lättare.
Blev en riktigt bra men tuff dag idag, känns då skönt att ha minnen från Funäsdalen att tänka tillbaks på, minnen som ger känsla av lugn och harmoni!



Oj, så allvarlig jag var idag då;)
Nu skall jag ut och njuta lite av den soliga kvällen!
annette

10 kommentarer:

Della sa...

Inga dåliga grejer du såg där i Funäsdalen. Jättevackert!

Jane sa...

Underbart att kunna tänka tillbaka på det du visar! Vi började med en gemensam dag i rektorsområdet, fyra skolor ... en beteendevetare höll ett litet "föredrag" om just det du skriver om - mjukstarta osv. Problemet är bara att den här veckan har vi de längsta arbetsdagarna på hela skolåret, scheman är inte färdiga och vi har massor att förbereda (packa upp allt nytt skolmaterial, möblera i klassrum efter golvboning exempelvis) ändå läggs det in tre föreläsningar :O Snacka om stress! Idag hade jag dessutom ont i ryggen efter allt stillasittande under dagen ... Nä, mer semester, säger jag bara ;))

BrittMarie sa...

Så fina bilder du visar! Det är fint att ha fått lite andra vyer än de vanliga. Det där med att mjukstarta - det kanske man kan göra när man har tid till det. Inte när fortfarande halva styrkan är på semester, och flera är sjuka. Kanske om nån vecka eller...
Kram

AnnaKK sa...

Vilka foton!!! Underbara vyer - och fullproppade med både lugn och semesterkänsla! :-)

Du kanske kan smäcka upp några fototapeter på ditt arbetsrum med dylika motiv, som ett försök i att motverka stressen...? :-D

Och ja... Den där ko-"djäveln" som Blogg.se tycker är så bra (eller varför de annars envisas med att nästan jämt ha den "i sändning")... Jag tycker det vore tusan så mycket bättre att de hängde ut den person/de personer som verkligen är orsaken till allt strul!! >:-I Men förhoppningsvis blir det snart bättre...? Kommentarer och så går ju trots allt fram, och gör man ett nytt försök att komma in på en bloggsida så brukar det också funka då. Men det ÄR ju så-å-å irriterande!!! :-(

Trevlig tisdag på dej!!! :-)

Pumita sa...

Hear, hear! Visst är det så. Måste säga att jag höjde på ögonbrynen när jag läste i Metro om hur man ska återgå i arbete... men orkade inte bli arg. :/ Antagligen för att jag har haft en lång och skön semester. ;) Inte så lång att jag skulle ha tackat nej till en vecka till... eller tre.

UllaMona sa...

Det är verkligen inte lätt att börja jobba efter semestern när allt är kaos...för mig kändes det som att komma rätt in i ett getingbo när jag kom tillbaka.Jag gick in och jobbade tre veckor men nu har jag semester och då menar jag SEMESTER.

Kram på Dig

Bonnfrua sa...

Precis så har jag tänkt med när jag hört: "planera inte in några möten, stäng av telefonen..." jaha men blir patienterna glada då eller?

Nej, det funkar liksom inte i den verkligheten jag arbetar i.

Nu laddar jag inför helgen med två lediga dagar... :-)

Paula i pörtet sa...

Hej på dej, vilken tur du hade med gulisarna, så mycket har inte jag hittat. Jag fick lov att börja frysa ner hallon idag, plockar en liter åt gången, i en bunke för turkisk yoghurt, mycket praktiskt, o så vet jag att jag är tvungen att gå hem när jag fyllt den! Har jag med mig större kärl då fyller jag det också o stackars Blinka ligger bredvid snåren och ser lidande ut, speciellt idag då det var riktigt hett.
Hoppas nu att du laddat batterierna, det är konstiga råd till semesteråtervändarna, de allra flesta får nog bara köra så det ryker!
Kramen

annette sa...

Att döma av Era inlägg här så verkar det vara som jag anande, vi lever i verkligheten, men inte "dom" som ger råd till höger och vänster;)

Pysselfarmor sa...

Ha ha mitt i prick! Vad då mjukstarta?! det är PANG PÅ!