torsdag 16 augusti 2012

Snart Helg!

Japp, nu har jag jobbat i fyra dagar, tyckte då det var dags att lägga in om lite semester från jobbet, min samordnare undrade vad jag skulle göra under hösten då jag la in fyra omgångar med lite korta semestrar på en och samma gång:)
Vet ju att jag tycker senhösten är tuff ur flera aspekter, så i år skall jag försöka med små korta ledigheter här och där och se om det går bättre!

Bilden är från Flatruet i Härjedalen, dit kommer jag nog inte under hösten, men kanske jag hittar någon lika lugn och vacker plats lite närmare!

Ha en fin helg, kommer själv att tillbringa en stor del av den i svampskogen!

annette

7 kommentarer:

UllaMona sa...

Jag kör med längre ledigheter ...och så hoppas jag att snön kommer i början på november så att det blir ljust och fint så att jag överlever tills i slutet på januari...

Fin bild från Flatruet.

Kram

Jane sa...

Smart drag av dig, tycker jag. Blir som lite andhämtning mellan varven. Idag har det varit riktig sommardag här, önskar man kunde ha varit ute ... istället har jag möblerat i klassrummet, torkat hyllor både högt och lågt (ja, vi är både flyttpersonal och städerskor fast det inte ingår i vår tjänst) samt tjafsat om 100 minuter/vecka som jag jobbar för mycket med klassen. Det blir ganska mycket extra tid om man lägger ihop det :( Hoppas på att "chiefen" beordrar en annan att ta den tiden i morr´n när hon kommer :) Lite tung början på terminen men snart träffar vi barnen - kuuuuuul! :)

Della sa...

Det låter ju jättebra! Då har du flera tillfällen att gotta dig åt både nu före och när det är dags.

Bonnfrua sa...

Även jag har slängt in om ledigheter i plural! Bla jul... så länge jag har rätt att ta föräldrapenneing så tänker jag vara egoistisk och göra det!

Man behöver små ljusglimtar att se fram emot i höstmörkret, helt klart!!!

Ingen svampskog för mig i helgen, arbete står det på schemat. Men å andra sidan har jag ju haft två varma härliga sommardagar nu när jag varit ledig. :-)

Pysselfarmor sa...

och jag har inte en endaste semesterdag kvar, men jag brukar jobba in litet allt eftersom så kan jag vara ledig någon fredag som t.ex. i morgon. Åker till Alsta trädgår och är med på Stickstämma...jo det finns en sådan och då är det workshops, garner i massor och andra aktiviteter och massor med trevliga stickvänner - både kända och okända. Ska bli kul....

jo och där i det vackra landskapet vill jag också vara

och i kantarellskogen

tänk om man kunde dela på sig!
Ha en skön helg!

och tack kära du för alla härliga kommentarer!

AnnaKK sa...

Låter som en bra idé med ett antal mini-semestrar under hösten. :-)

Aha, det var så pass stor (bred!) väg på Flatruet. Då hade vi ju kunnat kört där med husbilen ju! Bangade eftersom vi tänkte oss mer en typ ko-stig... <:-) Men det var fint fram till Messlingen också, och sen vidare mot Hede. Grusvägarna där uppe är ju faktiskt bitvis bättre än de belagda. :-)

BrittMarie sa...

På måndag kommer mina arbetskamrater som haft sen semester tillbaka till jobbet. Däribland chefen. Undrar om man vågar sig på att be om ledigt på en gång :). Nåväl, några semesterdagar har jag redan lagt in om i september, så det kanske kan vänta lite. Annars skulle man ju följa ditt exempel och vara lite planeringssam.
Vilken annorlunda natur det är när man kommer lite längre norrut!
Kram