lördag 11 augusti 2012

Sämre dag går det att ha;)

Åkte även idag ut och plockade kantareller, sedan kom jag då till det som brukar vara det tråkiga, nämligen rensa!
Fast i år när jag tömt frysen så var jag ju tvungen, för det är så gott att ha lite under vintern.
Jag är inte petig vad gäller att fixa till kantarellerna, borstar givetvis av dem, men sedan river jag bara grovt, det Ni ser på bilden är rensat, blev ytterligare en kastrull som inte kom med på bild.
.
Satt mej på balkongen och det blev ett par sköna timmar, tittade jag åt ena hållet så såg jag mina fina pelargoner som är så otroligt vackra, vinklade jag Tv:n så kunde jag även se på OS, vilket jag gärna oxå gör när jag är hemma!

Här där vi har haft en normal sommar nederbördsmässigt, så är det bara att inse att det varit optimalt för kantareller, blåbär och lingon, finns otroliga mängder, däremot finns det knappt ingen annan svamp!?

Nu skall det frossas lite kantareller;)

Ha en fin söndag!

annette

5 kommentarer:

Viola sa...

Låter som du hade en härlig stund där på balkongen :) ha en fortsatt skön helg, VIOLAN

Ragnvi sa...

Morning mitt i härligheten! Jisses vad med kantareller!
Har nu suttit o njutit av dina foton på både blomster o blader...men vad synd att vädret inte var på din sida när du var i fjällen! Nu får vi hoppas på en fin höst istället!
Isch...otäckt sår du fick! Hur är det nu?
Kramen!
Ragnvi

Della sa...

Vilka mängder!

BrittMarie sa...

Å, det där är precis min melodi; att sitta på balkongen och rensa samtidigt som man kan njuta av enhetliga pellisar och även lite OS på en gång :)
Styrke-kramar till i morgon. Ja, du vet ju själv, det är värst första dagen..

Jane sa...

Vad härligt med så mycket svamp!
Verkade vara en bra kombo - njuta av bådedet ena och det andra och kanske en kopp kaffe? Det ägnar jag mig åt i alla fall, i kvällssolen på balkongen - en liten fika plus en bok!