fredag 3 augusti 2012

Blomster från Fjällen!

Som jag tidigare skrivit så kunde vi pga av väder inte ta oss till dom platser där dom lite mer speciella blommorna finns, men en del blommor blev fotograferade ändå.
Tror nog att Ni alla som är så duktiga kan dessa arter själva, så jag avstår från att rada upp namnen!












 Och med det här inlägget så tar jag bloggpaus på obestämd tid, just nu känns inte det här mediet (min blogg alltså) som det ger mej någonting, ingen sporre eller stimulans till utveckling, och då får jag söka efter något annat sätt för att hitta det!
Ha det gott tills vi ses!
annette

10 kommentarer:

Della sa...

Hoppas du hittar din inspiration och sånt du tycker är kul. Och hoppas också att du kommer tillbaka snart. :)

Ninni sa...

Så här många vackra blommor har jag inte sett på mycket länge. Jag måste nog ut på någon äng för att försöka plocka en liten bukett.Inte så här exklusiva men något borde det väl finnas här också.
Jag har känt likadant med bloggandet en längre tid men hankar mig fram. Jag fick tips om Instagram och har börjat publicera iPhonebilder där. Kul och kravlöst. Kanske något som tilltalar dig också?
Annars hoppas jag du hittar tillbaka till inspirationen snart igen. Sköt om dig!
Kram Ninni

Bonnfrua sa...

Pausa på du! Det behöver man, helt klart!

Fö så är dina blomsterbilder underbara, även om jag inte begriper mig på artnamn och sånt där! :-) Men ögat kan ju njuta för det.

På mändag börjar jag jobba igen, och faktiskt ska det bli lite skönt att komma in i vardagslunken igen, hur nu den kommer att bli i höst! Det är några osäkra faktorer som ännu ej landat, men det löser sig väl kan jag tro.

Sköt om dig och njut av din kvarvarande semster!

Kram

Jane sa...

Att det är några orkidéer ser jag plus en och annan blomma som finns längre söderut, men några är totalt okända för mig. Vackert!
Njut av semester och ledighet och hämta kraft inför hösten!
Pauser behöver man ibland och du hittar säkert inspiration till att göra annat.
Må så gott, vi kanske ses/hörs igen :)

UllaMona sa...

Ta den paus du behöver, ibland måste man prova på något annatsom stimulerar.
Jag har njutit så av dina bilder så naturligtvis kommer jag att sakna din blogg.
Vi ses/hörs Kram

UllaMona sa...

Glömde skriva att jag använder Instagram på ajfånen.

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette

Jag tycker att du har tagit jättekliv med dina foton.

Ha de bra.
Hasse A Norge

AnnaKK sa...

Hej-Hej!

Många fina blomster, och vissa av dem finns minsann här i Skånes skogsbygder också! :-)

Ja, njut du av din semester på lite annat håll än på nätet och framför datorn - det kommer snart nog mörka, tråkiga höstkvällar då man knappt kan göra nåt annat än det ju... <:-)

Svar på fråga: Nix, i år blev det inget sommarkort och inga tågresor - vilket jag är ganska glad över, för det har varit massor av spårarbeten och annat strul som gjort att tågen inte har gått enligt tidtabellerna och dessutom ofta fått ersättas med bussar.

Pysselfarmor sa...

Hej o hå så många vackra blomster och de känns absolut igen.

Saknar dig redan och hoppas hoppas du återfår inspiration att blogga igen. Har förstått att en paus kan göra nytta./kram Gun

Jane sa...

Känner nog lite lika som du med bloggen men just nu tänker jag mest på det som en grej som får mig att fota ... skulle inte bli av annars eftersom jag har så mkt annat jag håller på med :) Följer många bloggar som handlar om "Art journals", tänker ibland att jag skulle vilja ha en sådan blogg istället men samtidigt undrar jag - varför då? Där handlar det mest om att visa vad man gjort och att ngn ser så man ev. får ett illustrationsjobb eller liknande ... och hur stor är den chansen, ha ha :)
Håller just nu på med baksidan vid kolonistugan, en slänt som ligger i brännande sol - knepigt läge för en plantering - fast kul om/när det blir färdigt. Tomten är 312 kvadratmeter, en av de största i vårt område ... och finast ;)
Vi hörs!