söndag 26 augusti 2012

Bilden ljuger;)

Ja, det gör den för klockan var strax efter sex igår kväll när jag tog den och då var det ljust ute;)
Fick för mej att testa lite i motljus, var soligt med lite spännande moln och ett skönt ljus över vattnet, sänkte exponeringen fem steg och då blev det så här, lite har jag fixat med ljus och skärpa i lightroom, tycker ju om att dra i lite extra ibland och här gjorde jag det rejält!


Skönt ute även idag, inte helt blå himmel men en behaglig temperatur efter nattens regn!

Ha en fin söndag!
annette

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Oerhört snygg bild!!!!
Jag har liksom kommit av mig med att experimentera med kameran. Får försöka komma igång med det igen.

Della sa...

Vad spännande det blev. Vet inte om jag skulle våga gå där i mörkret.

Ninni sa...

Det ser otroligt spännande ut i Norrköping! Vem vet vad som kommer att hända inatt...
Läckert blev det ialla fall. Är du nöjd med Lightroom? Jag har ju använt PS sedan jag började fotografera på allvar men det är så många som numera använder Lightroom så jag kanske också måste förnya mig ;)
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Blev hur läckert som helst ju! :-)

Men du... Det ÄR mörkt om kvällarna nu! 8-I Man behöver inte längre dra ner rullgardinen när man kryper till kojs... Suck! Men bara det är ljus som dagarna, så ska jag inte klaga så jättemycket, trots allt! :-) Igår tex var det en helt underbar dag här med sånt där september-aktigt väder (solsken och hög luft, och en temperatur kring 20 grader) som jag gillar så himla mycket. Fler såna dagar, tack!!! :-) (Idag däremot är det mulet och lite småregnigt).

Paula i pörtet sa...

Vilken spännande bild, men lite läskig tycker jag. Långt ifrån ljus och klar sommarhimmel!
Graffitibilden var härlig, snacka om olika stilar! Mitt äldsta barnbarn är en skicklig Graffiti-konstnär, under några år var vi ganska oroliga att han skulle ge sig ut och måla i stan...nu har han nog vuxit ifrån såna dumma idéer.
Det blev inte Sumpan en enda minut, det blev Hässelby för hela slanten. Riktigt skoj då jag inte alls är bekant med området.
Kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

En snygg bild!! Riktigt snygg!!

Kram Annica