fredag 20 juli 2012

Visst blir man lite glad!

Sprang ett varv på stan idag, som vanligt gick det snabbt för att sedan springa runt och upptäcka en massa annat med kameran istället:)
Hittade bl.a det här området som jag tyckte var så fint, där kan Norrköpingsbor utan trädgård som bor inne i city odla lite grönt om dom vill, och en del hade gjort det oxå.
Växte så frodigt i pallkragarna, och det verkar som det få vara i fred oxå!!

Tror Ni jag har planerat och förberett ngt inför fjällresan, neeej inte ett dugg, och för den resan krävs det en del tanke bakom packningen vad gäller bl.a kläder, men tydligen skall det ske under press vid varje resa;)

Ha det gott!

annette

8 kommentarer:

Pumita sa...

Vilken härlig oas mitt i stan! Och så gillar jag den färgglada "skyltningen". :)

Haha, det ska alltid packas i sista minuten, sån är jag också! Skulle ha kunnat börja idag men har jag gjort det: Neeej! Sista natten, som alltid. =)

Önskar dig en finfin resa!

annette sa...

Det svåra är när en resa startar sista natten:)

Jane sa...

Åh, vad mysigt! Det verkar som om fler och fler börjar med stadsodling. Jag brukar få rapport genom vår "Kollo-tidning" eftersom man måste vara med i föreningen. Hoppas bara att de får vara ifred. På vårt område har det varit några tillfällen då folk tagit sig in (antagl. ungar)i stugorna där de hällt ut färg och förstört. Onödigt!
Det där med packning är ju en konst i sig, helst ska det vara lagom av allt, lagom mycket, lagom varmt/svalt osv. Lycka till! ;)
Hoppas du får en lika fin resa som förra gången.

Della sa...

Trevligt tycker jag. Läste om några som odlade lite var stans i Stockholm och tyckte det lät som en så bra idé och nu förstår jag att det görs på andra håll också. Gillar!
Packa är aldrig kul så det brukar jag skjuta upp så länge jag kan.

Ninni sa...

Åh vad härligt att se! Något liknande hittade jag i parken hemma, fast utan "skyltning". Men det verkar också få finnas utan att någon förstör eller stjäl. Det glädjer mitt odlarhjärta :)
Du är ju en rutinerad packare så det ordnar sig säkert. Själv brukar jag alltid få fel kläder med mig.
Ha det riktigt bra!
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Det är nog ganska inne över huvudtaget att odla nu!? Många "sta-bor" har ju rena rama trädgården på sina balkonger, med betydligt mer än bara petunior i sina blomlådor. :-)

Tror nog du har så bra koll på vad som ska med i packningen till fjällen, att du fixar det mer eller mindre i sömnen natten innan avresan!! :-D

BrittMarie sa...

Så fint med odlingar i stan! Annette hem med dig och packa nu istället för att springa på stan och kolla i blomlådor :). Glöm inte myggolja! Ha en fin semester!
Kram

AnnaKK sa...

Svar: Nä, det där med objektiv är svårt... Den här gången är det ju inte ens jag som vill ha, utan maken! <:-) Det värsta är att när man en gång har vant sej vid att ha ett 70-200 f/2,8 med bildstabilisering så är det hiskeligt svårt att bli 100% nöjd med något annat oavsett hur bra det är i förhållande till sin egen klass så att säga...

Nå-å-å! Har du börjat packa nu, eller blir det inte förrän i natt!?! ;-)