söndag 8 juli 2012

Leklusten tog över;) Näckros

En regnig söndagsförmiddag så kan leklusten ta över, har just nu en känsla av att kunna skjuta upp alla "måsten" den här helgen.
Jobbar en vecka till innan semestern och skall till stor del vara hemma första veckan, kanske fel sätt att tänka, men efter föregående vecka så känns det helt rätt för mej!
 Mat i massor fixade jag igår, för att leva på kycklingfilé och grönsaker en vecka till skall jag INTE göra, så nu är frysen laddad med lunchlådor för hela veckan;)

Nu skall jag i alla fall se till att komma ifrån datorn och fixa lite "morgonbestyr"  klockan är drygt tolv;)
Ja, det är en Vit Näckros Ni ser på bilden!
Ha en fin söndag!

annette

8 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Även här i den mulna delen av länet har datorn fått ett långt besök av mig. Ett antal bilder ligger "redo" nu, det är skönt ifall semestern får mig att balla ur helt! :-)

Della sa...

Har du också haft åska? Här drog det över ett riktigt rejält åskväder på tidig eftermiddag. Ingen tid alls mellan blixt och smäll. Men internet fungerar efteråt. :)

AnnaKK sa...

Varken mulet eller regnigt här idag - utan bara varmt och klibbigt. Örk, typ... <:-) Däremot har sonen åkt iväg till området som har fått så där galet mycket regn i natt (med översvämningar som följd) - för kommande vecka är det nämligen folkracefestival i Vimmerby.

De enda tranor vi såg vid Hornborgasjön var av plåt... Fåglarna som flyger på det tredje fotot är troligvis gäss. Såna fanns det gott om! Och måsar. Och en och annan sothöna, nån svan och lite annat smått och gott. :-)

Anonym sa...

PS! Blev väl ca 1000 foton tagna. Inte så-å-å farligt på en hel vecka, va´!? :-) DS!

/AnnaKK

annette sa...

Della, inte så illa här, bara lite åska, däremot har det varit tufft i vår Skärgård, gick väl sedan lite nordost över havet till Dej troligtvis;)

annette sa...

Anna, det var ju inte så många;-)))

Inger Maryissa sa...

Oj, så fint det blev med näckrosen...härlig färg
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Läcker bild!

Kram Annia