tisdag 17 juli 2012

Inte en båt!

Är nog bara jag som inte riktigt insett att vädret är riktigt så dåligt som många pratar om, fast idag fick jag en känsla av vädret kanske är lite dåligt!
Under ca 2,5 timme vid Göta Kanal så kom det inte en enda båt, brukar ju vara fullt både på kanalen och i slussarna den här tiden på året, men jag tycker i alla fall att vädret var riktigt skönt att vara ute i, så det så;)

Fast istället för båtar så jag fann en Uggla!

Ett jättefint kök på en pråm!

Och sist men inte minst så fann jag en jättefin gammal tvättkorg!
Ha en fin kväll!
annette

5 kommentarer:

UllaMona sa...

Ha en fin kväll själv Annette. Tänk att jag tycker inte heller att vädret inte är så dåligt, jag har haft sol, regn och i dag lite hagel...

Ha nu en riktigt skön semester i Dina fjäll...i morgon blir det en tur upp på mina snöklädda. Ska kolla om det finns några ripkycklingar som klarat sig i sommar.

Jane sa...

Oj, det var konstigt att det var så lite båtar. Det brukar ju vara ganska så trångt sommartid på kanalen.
Det där pråmköket var kanonfint, blir lite avundsjuk ... det är ngt speciellt att ha det primitivt, nästan som när man campar (vilket jag gillar!).
Ugglan ser ut som en sådan som de hänger upp för att skrämma duvor och likn. vid serveringar :)
Idag sol HELA dagen, hann klippa gräset - lycka!!!

Della sa...

Håller med dig, det är inte alls så illa att vara ute. Antagligen hjälper det om man inte har någon förutfattade mening om att det ska vara 25+ och ständig sol. Sommar är det ju hur som. :)

Pumita sa...

Så skönt att höra! För det är precis vad jag tycker. ;) Verkar vara mest munväder... jo visst gnäller jag ockaå på vädret ibland men i sommar tycker jag inte att jag har haft anledning. Å andra sidan, skulle inte vilja bo i Småland. Dem tycker jag riktigt synd om. Och alla som drabbas av monstermyggen.

Anonym sa...

och ändå så råkade vi ut för broöppning båda gångernva vi skulle över...

Kram Annica