tisdag 31 juli 2012

En vy från Hamrafjället

Lägger in den här bilden så Ni slipper se den förra;)
Är en vy från första dagens vandring som gick upp till toppen av Hamrafjället, det gäller att satsa hårt från början, var nog den dag vi hade bäst väder förresten!
Ljuvligt att komma upp och få njuta av lugnet och känslan av total frihet, utsikten Ni ser är över Anderssjöarna och bort mot Norge!

Det var den här dagen jag kom underfund med hur hopplöst det var att släpa på en systemkamera på så här långa vandringar, får fundera på detta, packningen som sådan i ryggan går inte att göra lättare, saker kan hända och det som finns med måste med.

Ha det gott!
annette

12 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Tänk så många vackra platser det finns!

Verkar litet konstigt det där med ditt sår...har aldrig varit med om att någon insekt bitit/stuckit så att det blivit sådär.
Jag tycker du ska ändå undersöka det när du kommer någonstans där det finns läkare för det ser litet för "geggigt" ut....

Pysselfarmor sa...

du det är nog en broms

Pysselfarmor sa...

med skit på snabeln!

Della sa...

Fantastiskt vackert. Vilken utsikt.

AnnaKK sa...

Ja, nog är det trevligare att vila ögonen på den här vyn än på ditt "bensår" i inlägget nedan. <:-) Får hoppas att det nyinförskaffade plåstret hjälper och att det snarast läker. :-)

Mmm, kan tänka mej att packningen väger fullt tillräckligt redan innan systemkameran och alla objektiven också stoppas ner... Men du får trösta dej med att det där fotot inte hade kunnat bli lika bra med en kompakt- eller mobiltelefonkamera. :-) Dock tycker jag det verkar som om kompaktkamerorna generellt är på väg mot att få större och större sensorer nu (och inte bara fler och fler megapixlar), så med tiden kommer det säkert att finnas såna som kan vara ett fullvärdigt alternativ till iallafall dagens systemkameror på resor och vid andra tillfällen när man vill ha en liten och smidig fotoutrustning. :-) Något jag däremot inte ser någon som helst mening med är de här pyttesmå spegellösa systemkamerorna, som kommer i allt fler märken och modeller nu...?

Elisabeth Källblad sa...

Så vackert det är utan snö!
Jag har faktiskt aldrig varit uppe sommartid. Ska man lämna djuren hemma, så har man prioriterat att få djurvakt på vintern när man kan åka skidor liksom.

Nä, vi får allt ta en tur nästa sommar! Och vädrets makter är som dom är... tyvärr. Bara hålla en tumme! :D

Elisabeth Källblad sa...

Och du, utrustningen tar vi i en kärra... :D

annette sa...

Elisabeth, jag förstår att Du inte varit i Fjällen sommartid, kärra!? En Packåsna skulle jag föredra;-))

annette sa...

AnnaKK, Du packar inte ner en massa objektiv, Du får bestämma Dej för ett, såvida Du inte är en "superkvinna" som lyfter 100 Kg i bänkpress;-))

Inger Maryissa sa...

Vilken underbar bild från dagens vandring....vilken fantastisk vy !!
det måste vara ljuvligt att vandra där.
kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser ut som du har det vackert omkring dig!

Ja, det där med packning är tametusan inte lätt... Ofta lätt att det blir för mycket men när man vandrar är ju saker måsten och allt onödigt är redan bortrationaliserat...

Kram Annica

Paula i pörtet sa...

Vilka underbara miljöer! Så vackra bilder som jag får njuta av.
Vad tråkigt att du tar bloggpaus, kan vi besökare göra något för att peppa dig= Jag tycker ju så mycket om att titta in till dej, du tar så fina foton så det är ju inte klokt!
Hoppas lusten att visa upp dina verk snart återkommer, annars saknar jag ihjäl mig...
Stor kram