söndag 17 juni 2012

Två-Tre Män en Båt och ett Får:)

Det här var en situation jag reagerade ganska så starkt på i Dubrovnik, min första tanke var att fåret männen kom och bar på var dött och skulle "helstekas" eller ätas upp på ngt sätt.
Men efter en stund så förstod jag att fåret levde och skulle transporteras ut till en pir ute i hamnen där det fanns lite gräs, inte speciellt trevligt att se hanteringen tycker jag,men på ngt sätt fanns det ändå lite känsla i det hela, för en av männen satt och strök fåret lite lugnande i båten.
Lite "nakna" bilder redigeringsmässigt, men jag tycker känslan passar med det jag upplevde!

Inte haft vare sig så mycket tid eller lust för att fixa med dator och program, det jag måste få lite ordning på i första hand är mappar, nu verkar datorn leva sitt eget liv och inte så som jag vill ha det.

Här regnar det, så att fota blommor som jag tänkt idag blir väl inte av, kanske måste "röja" hemma istället;(

Ha en skön söndag!
annette

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ser onekligen ganska brutalt ut... :-( Å andra sidan vet jag inte hur lätt det egentligen är att bära ett motsträvigt får!? Kanske att man kan hålla ett sånt i famnen, iallafall om det är ett lamm...? Däremot vet jag av egen erfarenhet att en motsträvig GRIS inte går att greppa på vis i världen utan att det skulle se ut som djurplågeri på bild! 8-X Finns ju ingenting mer än öronen, knorren och benen att hugga fatt i på en sån - kroppen är ett enda "slink"!!! <:-)

Della sa...

Intressant bildserie.
Här ösregnar det. Som gjort för lite bildbehandling. Min nya dator är snäll och uppför sig faktiskt exemplariskt. För det är jag mycket glad och nöjd, vill inte hålla på och bråka med den.

Pumita sa...

Fyy, vilken ångest... det var tur att den inte skulle iväg till slakten så det var väl en happy end iaf. Just nu dvs. :)

Bonnfrua sa...

Djurskyddet som vi har här verkar inte vara så utbrett... men å andra sidan skulle ju fåret få mat så tanken var ju god.
Snacka om etiskt dilemma om man vill fördjupa sig i sånt nu.

BrittMarie sa...

Det ser lite otäckt ut. Gjorde inte fåret motstånd? Sedan fick det ju fint bete i alla fall. Fin bildserie du gjort i alla fall!
Kram

Annica sa...

Inte lätt att frakta ett motsträvigt lamm inte...

Kram Annica

paula i pörtet sa...

Men usch det såg allt läskigt ut detdär. Sen vet jag nog att djuren inte upplever situationer likadant som vi själva, ibland måste man hålla i dem ganska bryskt för att de ska hålla sig lugna. Men vem vill hänga på detta viset?
Skönt att du börjat få ordning på datafronten, man kan ju bli knäpp för mindre!
Kram från pörtet