tisdag 26 juni 2012

Turistreklam

Även om jag tycker om Röda Stugor så har jag väl inte riktigt den romantiska känslan som ofta visas i turistreklam för Sverige.
Ofta finns det ju ganska mycket intressant historia om tuffa tider som levts tidigare i dessa stugor, och det är det jag försöker att reda på när jag besöker nya platser.
Tyvärr hittade jag inte så mycket att läsa om just den här stugan så den får istället bli en typ av bild jag normalt inte sysslar så mycket med, nämligen turistreklam för Sverige!
Och nu har det säkert gått en timme sedan jag skrev hos någon att jag skulle ut i solen och nu skall jag det;)
Ha en fin kväll!
annette

6 kommentarer:

Della sa...

Hoppas solen är kvar! Här är den i alla fall och jag har just varit ute i den. :)

Jane sa...

Vilken söt liten stuga! Förr tyckte man nog inte att den var så pittoresk som man tycker nu ...
Här kikade solen fram i ca 20 minuter, det blev genast mycket varmare ... nu regnar det igen :(
Var på biblioteket och laddade upp med lite ljudböcker att lyssna på medan jag gör lite annat inomhus.

Viola sa...

SÅDANA STUGOR FÅR MITT HJÄRTA ATT KLAPPA EXTRA...BLEV BLIXTFÖRÄLSKAD NÄR JAG KLEV IN PÅ BOSSGÅRDS GRUSGÅNG..DÅ KLAPPADE DET EXTRA,,,HA EN SKÖN KVÄLL OCH VI GLÖMMER JUNI...KRAM

Ninni sa...

Ojoj...kan det bli bättre än så i Sverige. Vilken fin reklam för vårt fantastiska land! Frånsett vädret då förstås. Fast solen lyser hos dig! Hemma hos oss i Sverige småregnar det titt som tätt enl. rapporter från sonen.
Kram NInni

AnnaKK sa...

Det är väl typiskt att man "ska bara" en enda liten grej till vid datorn - sen ska man gå ut (eller nåt annat!!). Men den där lilla-lilla grejen har en förmåga att alltid ta längre tid än vad man tror att den ska göra! Så hoppas att du faktiskt lyckades slita dej sen och gick ut i finvädret!? :-D

Idag är det gråmulna tillbaka här igen, men inget regn ännu så länge iallafall. Det är jag glad över.

Fotot i ditt inlägg påminner mej om barndom, sommarstugor och semester... :-)

annette sa...

test