måndag 11 juni 2012

Har löst problemet!

Kommer nog att vara lika stolt som trädet på bilden och växa lite mer, för jag har löst problemet med att jag inte fick in bilderna.
Här satt jag med tre externa hårddiskar som jag tankat fullt innan bytet och ingen fungerade, alla innehöll ALLT, bara såg framför mej hur alla bilder och annat var förlorat, vad skulle jag med bilder till som jag inte kunde titta på, vad jag än gjorde så fick jag meddelandet,"åtkomst nekad".
Var ikväll nära att ringa om hjälp, men envis som jag är så funderade jag vidare, kollade program sedan kom jag på att jag inte hade laddat ner Adobe Reader, och där var den felande länken åtminstone för en av hårddiskarna.
Har laddat in en del bilder och dom finns nu på den här datorn!
Orkar inte blogga nu, skall sova för det har varit dåligt med det några nätter, hjärnan har jobbat och jobbat med problemet;)
Ha det bra tills vi hörs!
annette

10 kommentarer:

Della sa...

Vad bra att du löste det! Man växer lite grann av sånt. :)

Pysselfarmor sa...

Skam den som ger sig! Grattis! Du ska se att du knäcker det andra också....

Bonnfrua sa...

Det var bra gjort!!! Jag hade bett om hjälp, trots att jag är "dataansvarig" (host host) här hemma.

Viola sa...

Vilken mardröm..skönt att det löste sig, kram

UllaMona sa...

Bravo.

Kram

BrittMarie sa...

Du är allt en riktig "skicklikus" du! Visst känns det bra när det löser sig. Om du sover på saken ska det nog lösa sig med resten också.
Lyckatill-kramar

Inger sa...

Hoppsan vilken grann bild..
Men herrejii så duktig du är som kunde reda ut detta. Det hade jag aldrig fixat..
Hoppas du får sova inatt..jobbigt när man inte får det...och vila dina celler efter allt arbete..hihi,,kramizar

Elisabeth Källblad sa...

Det är förunderligt det här med datorer... en liten mjukvara, som man inte direkt kopplar ihop med hårddiskarna. Vips så faller det på plats! Suveränt gjort av dig!

Vadå inte orkar blogga? Vad kallar du detta inlägg för då?
I min värld är det väl ett så gott som något blogginlägg... :D

Hoppas du fått sova ut nu en sväng!

AnnaKK sa...

Så skönt att du fick tillbaka dina bilder osv in i nya datorn! :-)

Ja, riktigt så länge som du trodde/hoppades höll festen INTE på i natt - men klockan var ett innan det blev helt tyst här. Men sen stod det inte på förrän det började gå nån himla servicevagn eller vad sjutton det var, på järnvägen här utanför! Tror de slipade rälsen!? Det tjöt och gnisslade och brummade, och den rackarn passerade inte bara en gång utan minst tre gånger under småtimmarna. X-(

Men det vi inte sov i natt lär vi väl ta igen kommande natt - tror jag slocknar ganska tidigt ikväll!? <:-)

paula i pörtet sa...

Men va härligt, att det till slut gick lätt att åtgärda problemet, tacka sjutton för att du behöver sova och pusta ut. Vilken pärs!
Hoppas du inte sitter i en låda ute i skogen nu bara, utan har hittat hem igen.
Mig passar detta väder som hand i handske, inte varmare än 20, en frisk fläkt som torkar svetten ur pannan när jag kliver landsvägen fram i vippskorna med stavarna i högsta hugg!
Men, nog såg det tomt ut vid badplatsen, ungarna måste ju få badväder någon gång!
Kramiz