lördag 30 juni 2012

Fynd i en liten skogstjärn

Var ute en sväng i skogen nu sent i eftermiddags, underbart skönt väder att strosa runt i och upptäcka.
Kom bl.a fram till en plats i Kolmården där det tidigare i en bäck funnits en kalkanläggning som har försörjt vattendrag som går mellan många av sjöarna, den var borta nu och man har istället anlagt en jättefin vattentäckt där det med all säkerhet kommer att finnas mycket fåglar framöver.
 Det hade bildats en liten tjärn på en plats och där fanns det små näckrosor som lyste så fint i solen.
Fyndet av näckrosen säger mej att jag har missat massor i naturen i år, och det går ju tyvärr inte att ta igen!
Ha en fin fortsättning på helgen!
annette

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vackert ljus på din näckros ,kram Nette

Elisabeth Källblad sa...

Så fin bild! Rofylld.
Menar du att du missat blommor som kommer före näckrosen, eller?

Ha en fortsatt fin helg du med!

annette sa...

Elisabeth, exakt så menade jag!

Jane sa...

Näckrosor gillas skarpt! Jag trodde att jag missat mycket i naturen pga allt regnande men i och med att det varit rätt svalt här uppe så är allt lite försenat. Undrar hur det kommer att gå med äpplen och plommon, om de hinner växa till och mogna (ibland kan äpplena bli så små och sura ...).

Ibland kan det vara skönt att slippa laga mat men äter jag för lite kan jag vakna på natten av magens skrålande. Bäst att trycka i sig det man kan ;)

Della sa...

Jag tycker att jag missar en massa fast jag är ute en del. Det går så fort förbi. Men det kommer nytt!
Hur var myggläget?

annette sa...

Della, ingen fara alls vad gäller mygg.

Pysselfarmor sa...

Näckrosor är så vackra! Men tänk i Lövstabruk så blommade de inte helgen som var...där finns gula och några vita...