onsdag 27 juni 2012

Fler Reklambilder;)

Runt Fagersta fanns det flera småorter som verkligen är mysiga att besöka, helt okänt för mej var Norberg som var oerhört fint.
Visst fanns det sådant även där som inte var så vackert, men det kände jag inte för att dokumentera just nu, för det första intrycket av idyll tog över och tiden var oxå lite knapp.
Får nog besöka det här området fler gånger för det finns platser/orter runtomkring som jag tror är minst lika fina.






Och även idag lyser solen mellan molnen, så ikväll var jag klok nog att gå ut innan jag hamnade här;)
Ha en skön kväll!
annette

7 kommentarer:

Della sa...

Jättefin reklam. Vilka ställen det finns!

Jane sa...

Vilken pärla, sååå mysigt ställe! Jag får lite dåligt samvete för att jag inte har "upptäckt" Sverige mer än vad jag har gjort ... vilka smultronställen det finns som man inte har en aning om!

Elisabeth Källblad sa...

Vilka härliga vykort du fångat!
Ja, de skulle allt duga fint i någon kommuninfo eller hemsida och riktigt tala för kommunen ifråga!

AnnaKK sa...

Oj, vilken IDYLL!!! Nu bara måste jag få fram en karta i rappet och se om Norberg möjligtvis ligger utmed vår tänkta färdväg. :-D Har aldrig varit där - och har uppenbarligen missat något!!!

paula i pörtet sa...

Hej, alla små fina bruksorter i Bergslagen får verkligen fantasin att trigga igång. Man föreställer sig hur folket levde och bodde och slet ont. Men vilka fantastiska välbehållna stugor du hittade. Ibland blir jag lite lessen i ögat då man ser att orter förfaller totalt pga att det inte längre går att bo och försörja sig där.
Då är det ändå bättre att det blir sommarparadis så åtminstone orten lever upp en period varje år.
Jag förstår att det är knepigt att hinna höra av sig när du ex tempore bara drar iväg, jag ville bara göra dig uppmärksam på att jag gärna skulle ta en fika om tillfälle gavs!
Nu fortsätter visst fri-idrotten...fniss
Kramen

UllaMona sa...

Så fin reklam för Sverige, det ser ut som en levande landsbygd...

Åker man inlandet genom Väster-och Norbotten blev det nog bara tomma ödsliga hus som skulle hamna på fotografierna...politikerna har lyckats fullkomligt med att avfolka landsbygden.

Annette Dina bilder är jättefina...

Kram

Pysselfarmor sa...

Sverige är fantastiskt vackert!