fredag 1 juni 2012

Fiskmåsarnas Dag!

Ja, fiskmåsar gillar väl vatten och det har vi gått om här i Östergötland, för det regnar som sjutton och är kallt, dagen då bilderna togs var vi på havet utanför Dubrovnik och då var det oxå regn och kallt så då passar dessa bilder idag!
Bilderna är egentligen urkassa, hade inte en chans att ställa om kameran utan helt plötsligt så stod en man ur besättningen och matade fiskmåsarna med fiskrens, så det var bara att knäppa och hoppas att ngt skulle fastna.
Men även om vädret var dåligt, bilderna är dåliga och vädret idag är urkasst så gillar jag bilderna, skulle var intressant att fota vid ett tillfälle då jag vore förberedd.






Urkasst väder, kan då bara komma på en sak att göra, fixa lite god mat och inta värmande dryck därtill:)
Ha en fin kväll!
annette

12 kommentarer:

Tristan sa...

UTROLIG flotte og nære bilder.

Pumita sa...

Häftiga bilder, Annette! Men jag vet inte hur länge jag hade stått ut bland de där flygande råttorna. ;)

Nette Cecilia sa...

Men vilka häftiga bilder, en tiopoängare ,kram nette

Jane sa...

Tycker bilderna blev kanonbra trots att du inte var förberedd.
Här kom det bara lite stänk men det har varit 5 grader bara, brrr. Jag som har gjort i ordning på balkongen och brukar äta middagen ute ... liiiite för kallt för det nu faktiskt :(

S-A Sandberg sa...

Häftiga och fina bilder!
Ha en fin helg!
/SA

Bonnfrua sa...

MEn vilka bilder!!! Wow sägr jag bara. Och jag är INTE förtjust i fiskmåsar men dina är riktigt vackra.

Taken du fotat är också helt makalösa bilder. Så fantastiska vinklar du har hittat, och det händer saker fast att det "bara är tak" liksom.

BrittMarie sa...

Modigt att stå bland alla dessa fåglar, tycker jag! Du fick ju jättefina bilder, trots att du inte var beredd!
Kram

paula i pörtet sa...

Underbara foton, kanske lite råa men desto mer realistiska! Fantastiskt fina, finns inget mer att önska med inställningar tycker jag! Däremot kan jag säga som andra här:att du vågade stå där bland fåglarna, påminner alldeles för mycket om Hitchcock-filmen tycker jag. Dessutom skiter dom ju medan dom flyger, du hade tur om du inte fick en kludd i skallen!
Fiskmåsar och duvor är de fåglar jag gillar minst, minns i Venedig hur jag avskydde alla duvor på torgen.
Dubrovnik förblev väl oskadd under krigsåren? Otroligt fin stad med atmosfär!
Hoppas du får något gott i magen i regnvädret, det är lika illa här. Vi skulle gått en tipspromenad inne i Ludvika men tappade helt gnistan att vistas ute.
Kramen

annette sa...

Jag hade inte en tanke på att fiskmåsarna skulle "skita" på mej, ville bara fota;)Lite får man ju offra om det nu skulle ha hänt!!

Inger Maryissa sa...

Toppen-fina foton av fiskmåsarna
att fota flygande fåglar är inte det lättaste
och ja i Östergötland finns gott om vatten

Ja, tyvärr har det varit mycket trist väder de sista dagarna, och ovanligt kallt för den här tiden på året
Men hoppas att solen och sommarvärmen kommer tillbaka snart och stannar
kram

Elisabeth Källblad sa...

Så otroligt fräcka och läckra bilder Annette! Nu överraskade du mig rejält! :D

annette sa...

Tack för det Elisabeth!