lördag 9 juni 2012

Bloggpaus Ny Dator

Bloggpaus blir det här nu , nya datorn m.m har anlänt, har fått igång det nya mobila internet jag valt istället för fast, och för att göra det lite krångligare att få igång så valde jag givetvis mobilt med router;) 
Hinner nog inte så mycket mer i helgen för den är ganska så fullbokad.
Ser ut att vara ganska så mycket att göra innan jag kommer att få det som jag vill, byter bl.a från xp till Windows 7, skall väl försöka få över en del från hårddiskarna jag kopierat och se om det fungerar.

Ha en fin helg!
annette

Uppdatering lördag kväll, allt har gått galet idag, när jag kom hem hade jag förlorat kontakt och virusprogrammet strulade när jag väl kom igång, så egentligen har jag inte kommit igång med något, men det löser sig väl vad lider;)

annette


Uppdatering söndag kväll, hann med en del idag, men nu stupar det på att jag inte får över några bilder överhuvtaget, har googlat på det och svaret är att filer från Xp inte går att få över till Windows7, så det blir nog enklast att köpa en överföringskabel och sedan fixa till ngt med Windows7 i den gamla!
Älskar verkligen det här;(

Ha en bra vecka!

annette

9 kommentarer:

Della sa...

Du har att göra! :) Hoppas det går utan alltför mycket krångel.

Jane sa...

Lycka till med ditt "datorarbete" :) Själv behöver jag formatera om mina men skjuter upp det för att jag vet att det kommer ta evinnerlig tid om jag ska göra det själv.
Ha en trevlig helg!

Pumita sa...

Hoppas att allt går bra och att du hinner njuta lite av helgen också!

Anonym sa...

Verkar som jag behöver en ny jag med...den vaknade inte igår kväll....

Kram tott

Bonnfrua sa...

oh så roooligt att få uppgradera sig! Vill också... men skattepengarna som kom tillbaka är redan öronmärkta till annat. Jaja, någon gång så. :-)

Hoppas att router o allt funkar så du kommer ut igen på nätet!

Kram

AnnaKK sa...

Men BLÄ så besvärligt... :-( Men jag vet att du kommer att fixa allt tids nog. Ta det lugnt bara, så löser sej säkert det ena efter det andra. :-) Kramar!!!

Elisabeth Källblad sa...

Inte avundsjuk! Usch vad det är jobbigt att byta dator.
Själv har jag det mesta på externa hårddiskar. Underlättar vid byten, men alla programmen o så ska ju fixas med!
Lycka till!!!

annette sa...

Anna tack, vi får väl se skall ladda ner en fil ikväll om jag hinner:)

Elisabeth, tack det är knöligt ;)
Går vare sig med externa hårddiskar eller dator i det här fallet!
Allt finns på externa diskar!

Ha det gott!

paula i pörtet sa...

Nä fyyyy, strulande kontakter är det värsta som finns! Usch o tvi innan du får allt att funka som det ska!
Det är nog vad jag mest oroas för om det blir en ny flytt för oss, datoruppkopplingen! Vet ju hur det brukar strula i veckor innan allt funkar som det ska...
Håller tummarna för att du snart är tillbaka med en massa njutbara foton!
Kram