måndag 7 maj 2012

Varför bara fota en fågel när det finns så många;)

Ja, varför göra det, dock det finns mycket att önska kring den här bilden, kanske främst att ägarna till fröerna inte monterat ner allt dagen efter jag upptäckt den här platsen.
Gick nämligen tillbaks dit för att försöka komma närmare och hade även ställt in kameran för att passa lite bättre, men nu vet jag i alla fall vart jag  skall söka mej nästa säsong;)


Satans kallt tidigt på mornarna, betydligt skönare nu, så ut skall jag!

Ha en bra kväll!

annette

8 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Kan tänka mig att det är kö till den matningen ,kul foto ,kram nette

Della sa...

Vilken bra bild!
Ganska kallt att cykla i morse. Tycker det borde vara dags för lite värme mycket snart. Jag har i alla fall inte kvar dubbdäcken på cykeln, dem har jag vågat byta. :)

Pumita sa...

Vilken trevlig släktmiddag!
Ni går ut för tidigt, gott folk. Vid 8-tiden är det ganska lagom. ;)

Bonnfrua sa...

Vilken härlig bild!

Och nej, annette på LiM vet inte att du bloggar... ;-)

paula i pörtet sa...

Inte skrattar jag åt att du gillar danska bonden! Hade själv följt programmet om det inte gått samtidigt som något annat favvoprogram, tror det går samtidigt med Greys Anatomy, jag är ju galen i sjukhusserier!
Överlag finns det kanske fem program i veckan som jag vill se o nog sjutton går dom samtidigt minst två! Helgerna är bedrövliga, hittar inget vi vill se på burken så numera sitter vi lika gärna o löser korsord. Jag försöker lösa medan Hasse googlar, "ler"
Kramen

AnnaKK sa...

Trevlig restaurang med många gäster! :-)

I år ska jag inte mata hela sommaren, har jag tänkt. Gjorde ju det i fjol, mest för ekorrarnas skull. Men i år är det ju inga korrar här (tänk om de fick nån slags näringsbrist av sin ensidiga solrosfrökost och dog ut på grund av den!? 8-X), och med tanke på hur fåglarna gjorde (så fort deras ungar var flygfärdiga tog de hela familjen med sej till solrosfröerna och GLUFSADE i sej kopiösa mängder) så tror jag att det är bäst för alla (inte minst för min plånbok...) att jag inte matar på det viset den här sommaren! <:-)

Ninni sa...

Så trist för både fåglarna och dig men det kommer ju en vinter igen...Fast det vill vi inte tänka på nu eller hur.
Kallt ja och nu också regnigt som tusan. Det har öst ner hela dagen. Men det behövs både för allergiker och markerna så det är bara att se positivt på det.
Må så gott!
Kram Ninni

Inger Maryissa sa...

så mysigt foto med de söta fåglarna vid maten
kram