söndag 27 maj 2012

Mostar

Inte hunnit mycket vad gäller bilder idag, många blir rejält svåra att redigera har jag en känsla av, mycket vad gäller byggnader m.m är byggt i grå sten, lägg därtill en himmel som oftast var grå, så tror jag att en del av Er förstår lite av problemet;)
Även om vädret var lite dåligt med regn och blåst en stor del av tiden så är jag supernöjd med resan, för sol och badsemester är inte riktigt min stil.
Här en bild som jag tycker om från Mostar, för vad som var genomgående på resan var att överallt så satt det människor från som vi tror var Japan och tecknade de mest fantastiska bilder.
Den som vill veta lite mer om Mostar kan läsa på Wikipedia, det jag fått veta i övrigt är att den regionen har det väldigt tufft, mycket stor arbetslöshet, många duktiga hantverkare såg vi att det fanns, om det går att leva på det vet jag inte, för allt var väldigt billigt att köpa.


Ledig även imorgon, hoppas då hinna redigera bilder!

Ha det gott!

annette

11 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Jeg liker dette bildet veldig godt.

Della sa...

Läcker bild det här.

Ninni sa...

Välkommen hem igen! Vilken härlig bild du visar. Synd på vädret...det kan ju vara skönt att slippa regn åtminstone även om solen inte skiner hela tiden. Jag ser fram mot ytterligare bilder från din resa. Ha det skönt imorgon! Själv tar jag tåget till Bollnäs för en veckas jobb.
Må så gott!
Kram Ninni

Jane sa...

Välkommen tillbaka!
Jag är inte heller mycket för sol och badresor (sola och bada kan man ju göra hemma). Tacka vet jag för lite annan kultur och vackra omgivningar att besöka :) Bilden var jättebra med människorna i förgrunden.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Välkommen hem! Hoppas du haft det riktigt bra och att du hämtat lite nya krafter!

Kram Annica

AnnaKK sa...

Hej på dej och välkommen hem igen!

Skönt med en ledig måndag, dessutom. :-)

Faktiskt är det ju oftast ett bättre fotoväder när det är mulet än klart solsken - och när man dessutom föredrar lite annat än att ligga och steka på en strand på sin semester så låter det ju inte helt fel att det blev som det blev med den saken! Jag hade också uppskattat det vädret mer på en resa, fast däremot var det inte helt fel med lite somrigt härhemma i förra veckan (även om jag gnällde en del över att det var för varmt - men är man svensk så är man!? Fniss!!!)

Bonnfrua sa...

Välkommen hem!
Så skönt att du är ledig även idag och hinner "landa" innan jobbet drar igång igen.

Ledig fm har jag idag, det kan man stå ut med utan större problem. :-)

Inger Maryissa sa...

kan tänka mig du haft en fin resa och med många upplevelser och mycket att se
fin och mysig bild !
samma som dig när jag varit ute och rest att jag helst vill uppleva och se saker och ting i landet jag besöker
kram

Elisabeth sa...

Jag förstår att du tycker om just denna bilden.
Fick du någon bild på vad dessa "Japaner" tecknade? Skulle varit skoj att få se.

annette sa...

Elisabeth!

Nej, jag ville inte vara så närgången med kameran, dom såg alltid så försjukna ut i sina teckningar.

Pysselfarmor sa...

Nu har jag möjlighet att titta på alla dina fina bilder i lugn och ro
:-))