söndag 13 maj 2012

Konst(igt)i skogen

Troligtvis totalt chockad imorse när jag vaknade till en klarbå himmel och vindstilla.
Så chockad så jag åkte ute i en riktigt gammal skog istället för att vistas på öppna ytor och få känna solen värma riktigt ordenligt;)
Att sedan då redigera bilderna i s/v talar ju oxå emot längtan efter värme, sol och vackra färger, men så blev det och någon gång skall jag väl få till s/v bilder som jag verkligen vill ha dem, testar lite olika sätt.
Vädret är på väg att förändras igen förresten, blåser kallt nu!

Tre dagars jobb den här veckan och sedan......
Ha det gott!
annette

7 kommentarer:

Della sa...

En skog passar väl jättebra en dag som denna. :)

Pumita sa...

Lite motvalls- är du allt men det är OK... då behöver jag inte känna mig ensam. ;)

Jane sa...

Åh, den första bilden är ju ett "förstenat" troll, vilken tur du hade som kunde fånga det ;))
Saknar stubbarna i de värmländska skogarna, de var otroliga i sin trollskhet. Här i Gävle har jag fortfarande inte hittat några liknande.

Bonnfrua sa...

Första bilden är verkligen trollig. Härligt med vridna gistna gamla stammar.

Blåst och kallt men än så länge uppehåll här i väster. Hoppas att molnen är kontinenta idag eftersom pärana börjar sättas nu.

Ninni sa...

Vilka härliga bilder! Vi sökte oss också till en skogstig men hittade alls inte så fina foto-objekt som du gjorde. Visst är det skönt med kortvecka :)
Må så gott!
Kram Ninni

paula i pörtet sa...

Underbara gamla stubbar har du hittat! Visst är det segt för våren nu, söndagens sol känns mycket avlägsen, samtidigt tycker jag om när inte allt exploderar samtidigt, man hinner liksom med! Dock hoppas jag att långhelgen bjuder på lite mer utevänligt väder, kanske så grillen kan få nyttjas!
Har tittat efter liljekonvaljer, i alla fall borde väl stjälkarna kommit upp men icke sa nicke.
Bara två dagar kvar nu för dej till ledigheten hägrar!
Kram

Elisabeth sa...

Den översta ser verkligen ut som ett troll som drattat på rumpan!
snyggt.
Måste varit skönt att prommenixa så där i skogen!