söndag 27 maj 2012

Hemma Igen!

Japp, hemma igen efter en vecka med mycket nya upplevelser, har förutom Dubrovnik med omnejd även fått uppleva staden Mostar, kanske Ni liksom jag minns den staden från kriget på 199o-talet.
Det fanns bilder som etsat sig fast på näthinnan från det kriget, bl.a den raserade bron i Mostar, ville så gärna få se hur man byggt upp allt igen, det fick jag se, men det fanns även mycket spår kvar av kriget än idag.
Mycket av mitt intresse vad gäller före detta Juogoslavien, Kroatien och Mostar beror säkert på att jag när kriget pågick träffade mycket människor som flytt därifrån.
Jag minns speciellt mitt första möte med en kvinna som jobbat på sjukhuset i Mostar, nu har jag sett staden och jag förstår så mycket mer, förstår även hennes idag delade känslor av att vilja återvända till denna vackra stad, men även hennes rädsla för att återvända.
Blev visst lite djup, fast det får jag släppa just nu för bl.a finns det tvätt som väntar, återkommer framåt kvällen!

Ha en skön varm söndag, varmare här än i Kroatien;)
annette

5 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Stilig bilde av flyvingetuppen og sikkert litt deilig å komme hjem igjen også.

Elisabeth sa...

Välkommen välkommen hem bästaste du!
:-D
Härligt med resor som ger en djupare dimension än sol, bad och restauranter!
Nu ser jag fram emot beskrivande fina djupa bilder!
Men först, ta det lugnt, fixa tvätten och kom dig i fas.

Della sa...

Du är tillbaka! Välkommen! Väntar med spänning på vad jag ska få se. :)

annette sa...

Tack Morten, Du gillar väl bilden lite extra för det är Norskt flygbolag;)

Tack Elisabeth och Della, varit en underbar semester, dock mycket att smälta och så kom det en massa måsten direkt här hemma oxå, blä!

Jane sa...

Härlig flygbild ... tänk att det alltid är fint väder ovan molnen ;)
Verkar som om du haft en intressant och givande resa. Väntar med spänning på bilder!