onsdag 30 maj 2012

Dubrovnik

Inte Kinesiska muren, däremot muren runt Gamla Dubrovnik Stad gick vi runt, helt underbar promenad på ca 2 km där man verkligen får uppleva en mycket gammal stad ovanifrån.
Har bara hunnit spana lite på bilderna, dock upptäckt att det finns otroligt mycket takbilder, kommer väl fler här, idag ett tak med lite extra krydda på:)
Sett ovanifrån så ser hela Gamla Dubrovnik vid en första blick ut att bara bestå av tak, men så det inte när man väl kommer nära.

Och nu efter två arbetsdagar vet jag en sak i alla fall, det är skönare/ trevligare med semester än att jobba;)
Ha en fin kväll!
annette

7 kommentarer:

Della sa...

Vad är det jag läser? Skönare med semester? Hmmm... ;)
Trevligt med bilder från Dubrovnik, ett ställe jag gärna skulle åka till.

Anonym sa...

Läckert! Dit måste jag åka! Tack för kortet som kom idag! Blev så glad!! Största kramen Annica

UllaMona sa...

Jag jobbar fortfarande, all min övertid tar jag numera ut i tid. Denna sommar kommer jag att vara ledig i sju veckor, allt för att ladda batterierna inför höstens mörkerperiod innan snön kommer.
Oktober och November är de månader som jag slulle vilja vara björn och gå i ide.
Du gissade rätt, det var Dig jag tänkte på ang stenarna.
Kram

Inger sa...

Men hjälp vilka fina bilder,,,förstår att du haft semester..och inte vilken som helst.Det verkar superspännande att åka dit...
Men förstås inte lika kul att komma hem...Må så gott du kan på de fina minnena...kramen..

Elisabeth Källblad sa...

Fantastiskt med muren, och så fint du fångat det!
Vadå skönare med semester? När jag har semester gör jag ju samma sak ändå.... fotar! :D

Ha en svinbra dag!

AnnaKK sa...

Läckra byggnader!! Och sista fotot är helt underbart med den lilla ödlan bland alla tjusiga takpannor. :-)

Pumita sa...

Vem vill ha semester när man kan jobba?! *asg* Jag har tjatat till mig fyra veckor på raken i sommar och har redan börjat räkna dagarna till dess...