fredag 13 april 2012

Veckans fönster 175 (13/4): Dukat

Menar nu inte Susanne att veckans fönster skall vara dukat med mat, så finns det ju egentligen väldigt många olika typer av fönster att välja till dagens tema,här två helt skilda, det ena lite spartanskt dukat, och det andra betydligt elegantare dukat.

Att jag tycker mest om det spartanskt uppdukade tror jag många av Er anar, men det andra har oxå sin charm med en massa fina saker att titta på och njuta av!

Fler dukade fönster finner Ni hos Susanne!


Här regnar det och är kallt, men imorgon kommer solen (hoppas jag)


Ha en fin Fredagskväll!


annette

14 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint dukat i det första fönstret. Gamla termosar och äpplet på vågen, så underbart vackert! Så mycket fina saker även på bild två :0)

larans sa...

Här finns ju något för alla smaker. Fina bilder till veckans uppdukade fönstertema!

Karin sa...

Två intressanta fönster du visar! Jag har också en sådan våg här i ett fönster, men inget äpple (kanske något att ta efter...).

juanna sa...

Här var det två olika stilar på framdukade fönster. dessutom utifrån/inifrån.
Gillar nog den första bäst för jag är så förtjust i den typen av våg!!

Pysselfarmor sa...

Båda fönstren gillar jag fastän de har så olika "innehåll". Och som vanligt fina bilder här hos dig!

Birgitta - FOTO grafi sa...

Idylliskt och nostalgi - jättefint!

Pumita sa...

Tror inte att Sassa tänker bara på mat, inte likt henne alls att vara så trångsynt. ;) Fina bilder, gillar det enkla med termosen och äpplet i första bilden.

LissenTo sa...

Men en sådan mysig plats du har besökt. Är det i Norrköping?

Ha en skön lördag. // Lissen

Susanne sa...

Pumita har rätt. jag brukar vara ganska tillåtande med tolkningarna av Veckans fönster. :)

Funderar på varför äpplet ligger på en våg. Annars är jag mest svag för den andra bilden med all röran - är väl lite rörig själv ibland. :)

Erik Semlan sa...

Väldigt olika fönsterbilder.
Ditt andra foto faller jag direkt för. Härlig röra där inne! :-)
Så ser jag de gamla termosarna i första fönstret och fylls med ömhet och gamla minnen. Tänk alla skidutflykter med varm choklad! Fast de var ömtåliga, de gamla glastermosarna.
Snyggt och klart observant fångat fönster. :-)

Mia sa...

Men så himla fina fönster, fast ändå så olika!

llhertz sa...

Kul hur du har fångat kontraster i de två fönstren. De kompletterar varandra på ett skönt sätt, också med ett utifrån- vs inifrånperspektiv.

Jah Hollis sa...

Det var fina varianter på temat. Olika men ändå lika.

branded054 sa...

tycker om den första bilden, den har lugn och harmoni i sig. Tycker det är bra att Susanne har väldigt fri tolkning för alla fönster teman :)