söndag 1 april 2012

Våren som försvann

För ungefär en vecka sedan såg det ut så här, kolonisterna var på gång, det grillades, studenter var på väg till fest i Folkparken med musikmaskin och "påse", det togs promenader i kortbyxor.
Så är det inte nu, igår snöade och blåste det kallt som sjutton, idag lyser solen men ingen värme, fast så skall det väl vara i april antar jag!

Bloggen ligger lite i träda just nu, hoppas dock att inspirationen snart återvänder, skall försöka spana lite hos Er andra framåt kvällen!


Ha en fin söndag!


annette

9 kommentarer:

Jane sa...

Det verkar som om ni har samma väder som vi. Snön från igår ligger t.o.m. kvar sedan igår på skuggiga ställen. Brrrr! Jag har en julros på balkongen, den börjar se lite sliten ut så den behöver verkligen få komma till kollo och "boa" in sig :)
Har inte hunnit med min blogg heller, fattar inte var tiden tar vägen! Idag ska jag göra det sista på det som ska vara med på påskutställningen ... ska lämnas in kl. 16 ... stress, stress :)
Ha det gott!

UllaMona sa...

Här har det snöat ordentligt inatt, nåja inte mig emot, vill absolut inte ha lerslask till Påsk.
I går natt var det -10 gr här i Vinterstaden.

Sköt om Dig min vän.

Pumita sa...

Våren som försvann och Annette med den. ;) Hoppas att det inte är hälsan som krånglar och att du har det bra under din förhoppningsvis inte alltför lång frånvaro. Sköt om dig!

Della sa...

I fredags när jag tog en timmes promenad hade jag sol, regn, hagel och världens blåst en stund. Och då var det inte ens april!

UllaMona sa...

Annette, svar på din fråga voerth, vuortjis, vuoratjis betyder Kråka, alltså Kråkmånad...oromantiskt eller hur? ;-)
Våren heter Gijre.

Kram

UllaMona sa...

ho ho nu är jag här igen...det är bilbolaget som anordnar en tävling, spring en mil vinn en bil, alla som deltar får en lott på en bil, en renault clio.

annette sa...

Tack för information Ulla-Mona!

paula i pörtet sa...

Man försod väl nästan att när våren kommer redan i mars då blir det bakslag senare...vi har haft snöstorm idag vi. Hej förresten, ibland blir man oinspirerad så är det bara,. Men tänk va skönt med långledigt! Vi har inga särskilda planer, dottern med familj brukar komma på påskbuffé någon dag men nu är dom inte bilburna, dom ställde av bilen när bägge började plugga, så vi får se hur det blir. Kanske åker vi till Falun istället, tänk om ett litet barnbarnsbarn gör ett besök hos sin farmor...
Kramen

BrittMarie sa...

Vilka härliga bilder! Längtar tillbaka dit. Idag var det blåsigt och kallt i Norrköping, och blöta snöflingor.
Kram