tisdag 10 april 2012

Tre bilder, samma hus!

Ni som varit med mej här på bloggen ett tag förstår nog att jag blev förälskad i Wadköping, så mycket fina gamla Faluröda kåkar, till råga på allt många i riktigt grovt timmer.

Att dessutom överdelen på det här huset var snett som sjutton och hade grästak, blev ju en extra förälskelse;)





Vad som fanns innanför väggarna i det här huset var oxå intressant, men det får Ni se en annan dag:)


Har överlevt dag ett den här veckan, och det till min förvåning på ett riktigt bra sätt!


Ha det bra!


annette

12 kommentarer:

Jane sa...

Sitter fullkomligt och dreglar över datorn ... vilket hus!!!! Vill ha!

Kolla ditt utrymme på Picasa du också. Jag har varit alldeles för lat och inte förminskat bilderna så de har tagit väldigt mycket utrymme. Tänkte skaffa konto på Flickr nu och länka bilderna därifrån om jag inte kommer på ngt annat. Till att börja med har jag tagit bort allt från 2009, det kändes lite "gammalt" ändå :)
Kul att du gillade min "bok" ;)

BrittMarie sa...

Vilka fina hus med gräs på taket! Det ser nästan ut som om övervåningen är lagd ovanpå undervåningen, som en lös kloss:o)
Den där semestern för länge sedan i Mazdan, då åkte vi på hyttetur i Gudbrandsdalen, jag och en kompis.
Kram

Jane sa...

Om du är inloggad på din blogg kan du öppna ett nytt fönster och skriva: https://picasaweb.google.com, då öppnas ditt album automatiskt (annars loggar du in med samma som du har till bloggen). Längst ned på den sidan kan du se hur mycket du har använt av det bildutrymme man har (1024MB)
Jag fixar om mina bilder också till jpeg men har haft alldeles för stor upplösning på dem - det tar plats :/

Jane sa...

Ha ha, ser just att jag lyckats ta bort min lilla "avatar"bild som följer kommentarerna :)) Utropstecknet är ju lite kul det me´

annette sa...

Jag gillar utropstecknet;)

Vad säger Du om dom här siffrorna,helt otroligt!!

Just nu använder du 151MB (14%) av dina 1024MB

Jane sa...

Jisses, hur har du burit dig åt då? På min står det (efter rensning) 944 MB (92,21 %)
Jag försökte redigera två av bilderna i Picasa (göra dem mindre) men då blev man kopplad till Pic nic och trots att jag sparade var bilderna lika stora ändå :/ Tänkte annars att man kunde ta det den vägen ... men nu har jag fixat ett Flickr-konto, där får man ha 300 MB varje kalendermånad gratis :)

annette sa...

Undrar oxå hur jag fixat det:)
Men jag tror inte att det är själva Picasa som är fullt utan utrymmet i bloggen.
När jag redigerat bilderna i Picasa eller ngt annat program så beskär jag dom i Picasa, därefter exporterar jag dom redigerade bilderna tll en annan mapp som finns under mina dokument, där har jag lagt in en rezeiser som jag använder för att förminska bilderna till stora, medel eller vad jag önskar just då, därifrån går då dessa bilder automatiskt tillbaks till Picasa i den storlek jag vill ha.
Alla övriga bilder ligger kvar obehandlade i Picasa även Raw-filer.
Vet inte varför jag bärjade göra så här, troligtvis resultat av ngt problem jag försökt lösa vid tillfälle, för så här har jag gjort hur länge som helst.
När jag lägger in bilder i bloggen hämtar jag bilderna från den mapp där dom rezisade bilderna finns!
Lätt som en plätt:-)))

Della sa...

Vad charmigt det är när det är snett så där. Lustigt egentligen, för man gör ju allt för att bygga rakt. :-)

AnnaKK sa...

Det där stället skulle jag också vilja besöka nångång. Så-å-å charmigt, och jättefint bevarat trots lite lut hit eller dit. :-)

Svar: Jag har inte riktigt koll på hur mycket kapacitet det är i vårt mobila bredband, men det är säkert inte särskilt mycket - men räcker gott och väl till för mina/våra behov. Och så är det den gamla kontantkortsmodellen dessutom, så slår du till på ett med fast abonnemang lär du få både mer och billigare! (

Fattar inte varför vi inte blir färdiga till att byta till det...? Vi tog ju det här kontantkortsmodemet för att vi var lite osäkra på om det verkligen skulle funka, men OM det gjorde det så skulle vi gå över till ett abonnemang senare... <:-) Senare i det här fallet är tydligen efter ett par år - minst!? Hm...)

paula i pörtet sa...

Jag ser att du hittat ett riktigt smultronställe! Här i vår lilla köping, Smedjebacken, finns gamla kvarter mitt i stan med just röda gamla sneda hus, o där bor det folk än idag!
Det var uppiggande att titta in hos dig, fast jag tror jag gör som Kronblom, drar något gammalt över mig, regnet bara öser ner....hela tiden oavbrutet
Kram

Bonnfrua sa...

Det huset är synbart skevare än vårat! :-)

Känner mig lite veckovill då det var söndag i måndags. Liksom.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Me like! Kram Annica