torsdag 19 april 2012

Tema fredag- Avtryck

Avtryck kan ju sättas på olika sätt, själv har jag valt att tolka detta tema med några bilder från ett hus i Wadköping där det finns en del att titta på efter Kajsa Warg.

Kajsa Warg levde och verkade som kokerska en stor del av sitt liv 1703-1769.

Hon myntade ett uttryck som jag själv använder ganska så ofta när det gäller matlagning.

"Man tager vad man haver"!



Själv sätter jag inte speciellt mycket avtryck i bloglandia just nu, hoppas dock få tid att ta igen lite av det under helgen!


Fler avtryck hittar Ni hos Sinneskatten.

Ha en fin helg!


annette

17 kommentarer:

sinneskatten sa...

En bild från min gamla hemstad och en avlägsen släkting till mig.
Vadköping är en riktigt oas och sätter avtryck hos de mesta.
Så har även Kajsa Warg gjort!

Rantamor sa...

Ja Kajsa har ju satt ett avtryck bara med sitt myntade uttryck "man tager vad man haver"....
men du det var länge sen hon dammtorkade...hahahaha

Säkert intressant vandring att gå där och se allt det gamla...

Pysselfarmor sa...

Ja avtryck har hon gjort och jag lagar ofta mat utifrån hennes uttryck.

Birgitta - FOTO grafi sa...

Vilka fina bilder från Kajsa Wargs miljö! Väldigt roligt att få se :)
Ja KW har minsann satt starka avtryck.

Monica o Jacob sa...

Härliga avtryck i historien, man tager vad man haver så sant som det är sagt;-)
Fina bilder till temat;-)

Anni sa...

Oj, så vackra bilder! Ännu ett ställe jag skulle vilja besöka!

Marit Johansson sa...

Jag visste inte att det var så längesen hon levde. Fina bilder har du tagit!

Annemor sa...

Flotte bilder.
Er dette et motstykke til norske Hanna Winsnæs?
Hilsen
http://www.starbear.no/mormor/2012/04/20/fredag-hos-sinneskatten/

anemonen sa...

Ja men det här var ett utmärkt avtryck från dig. Sådana vyer gillar jag.

Pialotta sa...

Absolut ett av de bästa temabilderna idag.. Det gillar jag .. vilka foton så snygga :)

Della sa...

Jättefina Kajsa Wargbilder.
Vädret verkar inte så särskilt lovande för helgen.. :(

Gärdsmygen sa...

Härliga bilder! Tiden för bloggande och kommenterande går upp och ner.

Elisabeth sa...

Är det så länge sedan Kajsa levde!
Men visst lever man efter den devisen många gånger!
Det som slår mig när jag ser dina bilder är skylten... Larmat område!
Var det bara bordet? Varför?

Där ser man vad bilddetaljer kan ställa till det för en. Nu ser jag ju bara denna förbaskade skylt! :-)

Hoppas allt är superbra med dig!

AnnaKK sa...

Tur jag knaprade in mej ett knäckebröd alldeles nyss - annars hade jag kanske fått magkramper av hunger av dessa foton!? ;-)

Det har varit ganska hyfsat väder här idag, med lite solsken t o m. Fast nyss kom det en regnskvätt, så aprilväder råder ju alltjämt. Dock har vi bestämt oss för att ha grillpremiär ikväll, så snart ska vi börja leta efter grillkol och tändvätska. Bör finnas nånstans i källaren... :-)

Ha en go´ kväll du också!

annette sa...

Elisabeth, var ett stort område som var avspärrat, min hand och kamera är innanför repet som spärrade av, sådana småsaker som den skylten överser jag med;-))

Jah Hollis sa...

Det talesättet har utan tvekan lämnat sitt avtryck i språket.

SigridfraEnget sa...

Jättefina bilder du visar upp!