söndag 8 april 2012

Skyltsöndag Inte så bra skyltat;)

Hur tror Ni vi läste den här skylten när vi var i Örebrotrakten och cyklade idag, läste och läste förresten.


Vi visste var vi var och vi visste att vi skulle cykla Hemfjärden runt, så då behöver man "väl" bara titta åt vilket håll cykelstyret är vänt. Eller!?


Hej förresten, hoppas ni haft en bra helg, jag har trots snö och blåst haft väldigt sköna och vilsamma dagar, tillbringat största delen av helgen i Örebrotrakten, besökt bl.a Wadköping.


Örebro är annars en stad jag passerar snabbt på väg norrut, har oxå svurit många ggr över den staden innan gps fanns i min ägo, nästan alltid kört fel trots rätt skyltning;)


Fanns väldigt mycket att upptäcka, vi hann inte med så mycket, var ju tvungna att fira lite Påsk oxå, så det blir nog ett återbesök senare i år!

Såg när jag publicerat inlägget att Pumita lagt in skyltsöndag, så då får den här bilden höra dit;)

annette

9 kommentarer:

paula i pörtet sa...

Hej, Örebro är en svart fläck på min karta trots att det inte ligger så långt borta. Undrar vilket håll ni cyklade åt där, hihi
Jag har letat efter båtlack i affärerna men jag är för tidigt ute, båtgrejerna har inte inkommit än, oops...
Så jag traskar omkring i naturen istället för målar, det är nog en bra idé när det är så kyligt och blåsigt som vi nu har det, trädgårdssysslor lockar inte alls i kylan
Kramen från pörtet

annette sa...

Paula, vi cyklade åt det håll styret pekade;)

Bonnfrua sa...

Passerade denna stad i torsdags och eftersom det var vägarbete hann jag nogsamt studera E18 genom staden i långsam takt.

Fö bor mina syskon där men inte hittar jag särdeles bra för det där!

Della sa...

Lite för komplicerad skylt för mig. :-)

Pumita sa...

Jag blir alldeles konfundersam... åt vilket håll ska jag cykla egentligen. Fast cyklar man tillräckligt länge så kommer man väl runt. ;)

annette sa...

Pumita, blev bara så konstigt när nästa skylt kom, för den var rättvänd;)

Pumita sa...

:D

BrittMarie sa...

Hemfjärden runt, är det långt? Måste man cykla baklänges hela tiden? ;o)
Kram

annette sa...

Britt-Marie, vet inte hur långt det är, vi cyklade inte hela, blev så knöligt att cykla baklänges;)