söndag 1 april 2012

Beduinsk Toalett

Fastnade bland bilder en stund till, och upptäckte att det är en del bilder från Jordanien som jag totalt glömt bort, bilder som inte är så turistiska, men det är motiv jag tycker om att fota, kul oxå att pröva lite nya redigeringar på bilder som inte behöver vara "fina"!

Här är en variant av "Lomostil", och det passar ju bra här, för det ser mer ut som en "lekstuga" än den toalett jag fann när vi var och drack te hos Beduinerna i öknen!


Ha en bra måndag!

annette

6 kommentarer:

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

"Skitsnyggt".

ha de bra.

Hasse A Norge

Noterat idag sa...

Det blev härliga färger.

AnnaKK sa...

Det finns ju alltid en viss charmfaktor med utedass - men för det mesta föredrar jag att bara titta på dem (och då det gäller foton slipper man ju dessutom lukten! ;-D) än att använda dem... :-) Har minnen från flera stycken utedass från barndomen - och en och annan bajamaja från senare tid också för all del. Toaletter är vid närmare eftertanke rätt intressanta!? Baske mej om det inte skulle kunna vara ett perfekt ämne att forska i, om man nu nånsin skulle få för sej att börja plugga på nån högre nivå igen!? Det måste ju gå att skriva både historia, psykologi, beteendevetenskap, ekonomi och socialt osv med utgångspunkt från ett skithus!? :-D

Jane sa...

Håller med Anna här :) Intressant fenomen! Det här dasset var dessutom i väldigt vackra färger.
Låter skönt med en sådan kort arbetsvecka, vi måste arbeta full dag på torsdagen men sedan har jag ledigt heeeeeela veckan efter. Det ska bli så skönt för efter den blir det både föräldramöte och alla utvecklingssamtal, det brukar ta på krafterna :)
Hann bara med att göra en grej till utställningen, tyvärr. Det får väl bli mer till nästa gång.

paula i pörtet sa...

Ett hål i marken? Jag var i Tunisien i slutet av 70-talet, långt ute på landet där min dåvarande mans familj bodde. Jag fick förstås en chock då jag såg dasset...o inte fick jag gå dit själv heller, en av systrarna skickades alltid med mig. Jag var så arg på min man som inte varskott mig så jag hade kunnat ta med mig toapapper! Och jag lovar att jag led av förstoppning efter en vecka...
Haha, roliga minnen man har
Kramen

Bonnfrua sa...

hihi
men där är ju väggarna riktigt höga ju! Har varit med om när byggnaden (utan tak) slutar i navelhöjd och där bakom ska man liksom uträtta sina behov... hmmm