lördag 14 april 2012

Ajfånen har varit ute på promenad;)

Japp, idag fick ajfånen följa med på en promenad, kul att fota och redigera direkt i pixlr, blir lite som det blir för jag tycker det är lite svårt att se resultatet av redigeringen, är väl lite av det som är charmen att fota så.





Konstigt nog så är tulpaner och annat på gång trots det kalla och ruggiga vädret som varit nu en tid, fast idag har i alla fall solen visat sig hela dagen, men liiite kallt är det!


Imorgon får jag njuta av mycket vackra blommor och annat fint, för då väntar Trädgårdsmässan i Älvsjö, tänk Ni vårat fackförbund bjuder på resa och inträde, inte illa;)


Ha en fin fortsättning på helgen!


annette

12 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Kul att få åka på trädgårdsmässa ,spå fina blommor du hittat här har det snöat hela dagen ,kram Nette

BrittMarie sa...

Vad kul att få komma till trädgårdsmässan! Då blir det nog fler fina blombilder.
Ha det bra i morgon

Della sa...

Det var inte dåligt något av det. :)

Mia sa...

Åh himmel o plättar vad det blommar!!!! Säger jag, ser ut genom fönstret och ser att det ligger ca 15 cm snö kvar på gräsmattorna i byn...*suckar*

Inger Maryissa sa...

Så fina bilder på de söta blommorna
våren är underbar...och man blir så glad när man ser allt som knoppas och blommar alltmer
kram
Ps. ja, Pixlr är ett toppen online-program att redigera bilder i

Jane sa...

Hoppas du har haft en fin dag på Trädgårdsmässan. Hade tänkt åka jag också men vi firar sonens födelsedag och det har kommit gäster från Stockholm ... inte så lämpligt att jag drar iväg då :) Det får bli nästa gång, istället.
Konstigt nog växer det här också i kylan, man kan se på träden från dag till dag hur bladknopparna bara blir större och större. Skönt att inte våren går för fort, det blir så jobbigt med allt pollen på en gång!

Bonnfrua sa...

Det har jag missat, att facket bjuder alltså...

Du har verkligen fått till det med ajfånen, jag är inte nöjd med min, men å andra sidan behöver jag väl träna...

Inger sa...

ja himmel så duktig du är på att fånga allt det fina..
Ja jag var på mässan i torsdags..det är ju kanon som vanligt..Det är bara att suga i sig av allt det fina,,och du med din blick för att fånga allt fint med kameran...ack ack så bra det blir. lycka till kramen..

AnnaKK sa...

Vad kul med trädgårdsmässan - hoppas att du hade kameran med dej dit också! Eller fotade med iPhonen!! Det blir ju bra bilder med den också!! :-D

Jag var på fotbollsmatch igår, och precis framför mej hade jag en kille från en tidning eller dylikt, som hade säkert 20 kilo kameror + objektiv + stativ med sej för att kunna uträtta sitt jobb. Och jämte mej hade jag en liten kille som fotade hejvilt med sin mobil. Och själv tog jag några foton till bloggen med kompaktkameran... :-)

Bonnfrua sa...

PSA-föreläsning minsann. Jag bara tar provet och förväntar mig att dina kollegor fixar resten... :-)

Häromdagen fick jag totalt hjärnsläpp och fick ringa lab o fråga vilket rör jag skulle använda! Tur att de/du kan sånt utantill.

paula i pörtet sa...

Oj vad mycket blomster vi kommer att få njuta av hos dej snart, nu fick vi ju en försmak. Vad sjutton är den första för blomma, jag tror aldrig jag sett den förr?
I Dalarna fick man 20dm nysnö inatt, dock inte här, piuh vilken tur vi hade. Men vinterjackan skulle inte sitta i vägen, men, det vore ju att ge upp kampen! Så jag nöjer mig med myssa på!
Kramen

paula i pörtet sa...

Äsch, tro inte på allt jag säger 2dm skulle det förstås vara, annars hade folk drunknat under snömassorna, haha