onsdag 21 mars 2012

Vårstäda bilen!

Själv har jag numer blivit bekväm och låter andra göra sådant åt mej, varför skall jag hålla på och "slita" även med det, när jag kan få bilen handtvättad för 99 kronor eller som idag hämta hem en bil som är tvättad, rengjord inuti, vaxad och fin för 600 kronor.

Alla måste ju tjäna pengar och varför skall jag då inte se till att dom här duktiga killarna som gör det här för en billig peng oxå kan försörja sig och sin familj, låt pengarna rulla;)



Underbar dag idag att cykla i förresten, våren har kommit tillbaks!!


Ha det gott!


annette

10 kommentarer:

Pumita sa...

Tid är pengar, heter det ju. Dessutom skönt att få det proffsigt gjort.

Della sa...

Visst var det härligt idag!

Pumita sa...

Hej igen! Jag mår som en prinsessa om man jämför med hur det var för några dagar sedan men helt frisk är jag inte ännu. Feberfri idag så jag tänker börja jobba imorgon. Orkar jag inte hela dagen så får jag väl kompa på eftermiddagen. Vi får se. Hoppas att du mår bra också! :)

BrittMarie sa...

Tack för hälsningen! Jo, snart bär det iväg. Det ska bli roligt. Alla säger att showen är så bra, så hoppas man inte har för höga förväntningar nu. Överhuvudtaget är det roligt att hitta på något annat än den vanliga vardagen.
Du gör alldeles rätt i att låta andra fixa till din bil, så den blir riktigt vårfin!
Kram

Elisabeth sa...

Du gör absolut rätt!
Själv dammsugade jag ut bilen i går, sen krockade jag den...
Sant, men det blev nog inte några dramatiska skador.
Bild kanske kommer på bloggen. Jag blev alltså påkörd, men skuldfrågan är osäker.

Jag skulle också uppskatta att bara lämna bort bilen!
Hoppas du blev nöjd!

Kram

annette sa...

Elisabeth!
Supernöjd med bilen, jätteduktiga killar, ett gäng invandrarkillar som startat detta företag för ngt år sedan, dom är så duktiga och nogranna.Nu har så många börjat upptäcka dem att det börjar bli lite svårt att bara köra förbi och tvätta i förbifarten, men det får jag ta för jag unnar dem verkligen att ha fullt upp med jobb!

Anonym sa...

Skön stämning i bilden! Long time sen jag var här. Gillar krokusen även i vitt;)

Kram Tott

paula i pörtet sa...

Du har så rätt så! Min man han byter aldrig däcken själv utan anlitar montörer i stan. Nu måste åter 2 nya sommardäck inhandlas innan vi byter bort vinterdäcken, suck. Samma visa varje år, hihi
Det blåser rätt friskt, men vad gör det när kvicksilvret visar på 17 varma grader, i skuggan!
Kramen

Jane sa...

Tvättade bilen i fredags sedan kom snön och nu är den lika (ja, nästan) skitig igen ... nu orkar jag inte tvätta den igen :/
Jag får vänta till påsklovet, då kan jag också lämna in bilen för den behöver sig en dust inuti också.
Undrar om de har lika billig timpenning för att städa hemma, i sådana fall skulle jag klippa till på en gång. Dammtussarna springer ikapp med hunden ... :)

Bonnfrua sa...

undrar om det finns en liknande firma i närheten här???? Nyvaxad bil skulle inte sitta fel.

Hm, snart dax för benen med...