måndag 5 mars 2012

Museibesök

Var på en trevlig utställning på Arbetets Museum i lördags, många olika museum med liknade inriktning från hela Sverige var samlade och visade upp sig, fick en massa tips om intressanta platser att besöka vid turer runt om i landet.
En del bilder kändes så rätt att konvertera till s/v.

Bilen talar för sig själv, kvinnan på dom andra bilderna gjorde jättefina armband med hjälp av gamla fina verktyg!




Och så var måndagen avklarad, bara att förtränga den och plussa på övertidskontot lite igen;)


Ha det gott!


annette

6 kommentarer:

Jane sa...

Det är onekligen snyggt med svart-vitt! Mina föräldrars första bil var en sådan där, ljusgrå. Sedan blev det Amazon :)
Jag ska faktiskt ta dig på orden, ditt tips om fängelsemuséet var bra. Har inte haft en tanke på det. Vi har ju ett jättefint Järnvägsmuseum också :)
Hoppas du inte behöver arbeta över varje dag! Det måste ju finnas en gräns, tycker man!

Elisabeth sa...

Helt rätt att göra dem svart-vita!
Tippar inte ditt övertidskonto över?
Låt det inte bli för mycket bara.

Kram

annette sa...

Jane, ofta finns det massor i vår närhet som vi glömmer bort!

Elisabeth, tar ut övertiden innan det tippar över!

AnnaKK sa...

Farsans första bil var en PV, men det var före min tid. Så när jag var liten var det istället en Amazon som fraktade familjen (och halva tjocka släkten också - samtidigt). :-)

Nä, när man är med dottern i stan hinner man inte fota nåt. Hade fullt sjå med att hänga med henne runt i alla sportaffärerna igår! ;-) Hon skulle ha skor och träningsbyxor och det ena med det tredje... Trevligt nog så betalade hon själv! :-)

Ninni sa...

Det låter som en spännande utställning. Vi hade en urgammal PV som första bil. Jag tror den kostade 700:- när vi köpte den. När det regnade blev man blöt i fötterna på passagerarsidan :D
Stackare som får jobba över så mycket. Hoppas du kan gå lite tidigare en annan dag istället.
Kram Ninni

Pysselfarmor sa...

En PV! En sådan hade mina föräldrar. Vad spännande du har varit på och fått bra tips. Har tjejen på sig ett armband som hon har gjort? Snyggt är det i varje fall. Skulle passa mig att sitta där och "fnula" ;-)

ahaaa då har jag lärt mig att du kan tänka dig snaps men inte marinerat grillat .....