söndag 4 mars 2012

Kontrasternas Årstid

Inte bara temperaturmässigt som det är kontraster nu i början av Mars, ute i naturen är det sagolikt kontrastrikt, konstigt nog så är det mer vinter kvar på södra delen av Bråviken än vad det är på norra sidan, har säkert med vindar och strömmar att göra.

Var ute vid Djurön på Vikbolandet en stund och spanade, och där fanns både mycket is och även en del snö kvar mot vattensidan, inne i skogen fanns det ingen snö, däremot grön mossa!

Sedan har ju en del bloggvänner hittat krokus i helgen och det ville ju jag oxå hitta, men det fick bli en nödlösning, letade på två platser bara en aningens grönt, sms:ade då till Goa i Indien där kompisar befinner sig. Undrade om jag fick våldgästa deras trädgård där jag vet att det alltid finns tidiga krokusar, det fick jag mot löfte om att skicka en bild om det fanns.

Det fanns krokus och skickat en bild har jag gjort;)


Ha en bra start på veckan!
annette

10 kommentarer:

Inger sa...

Men hjälp vilka fantastiska bilder du visar....jag häpnar..
ha en fin vecka min vän fotoproffset..
kramen,.

Nette Cecilia sa...

du har nog hittat riktiga kontraster du ,vackert ,kram Nette

Pysselfarmor sa...

så vackra kontraster och visst har du rätt om mitt flyttade fönster på jobbet ;-)

Della sa...

Ja, vilka kontraster det är nu.

UllaMona sa...

Blir lite förvånad över att det ser så pass vintrigt ut hos dig...svårt att tänka mig att krokusar blommar redan när jag tittar ut genom mitt vårvintriga fönster.
Solen skiner från klarblå himmel, -3gr det är gott att leva.
Kram och ha en fin vecka.

Tristan sa...

Jeg håper vi får se mere til våren framover og mindre til vinteren.

Elisabeth sa...

Så fint collage du gjort! Nu längtar jag också efter krokusar. Snödroppar är hela gräsmattan full av, men några krokusar har jag inte sett ännu.
Ska ut och spana!

AnnaKK sa...

Problem är till för att lösas! ;-)

Härligt att det finns krokusar även på dina breddgrader nu. Våren är så-å-å efterlängtad, fast att det egentligen inte har varit mycket till vinter i år!? Men vi fick väl en sån överdos av VINTER under de senaste två (eller rent av tre!?) att vi är nöjda i ytterligare många år... <:-)

Bonnfrua sa...

Man skulle nästan kunna tro det var april med de svägningar i väder du visar! Underbara bilder (som vanligt!)

Imorgon får jag nog maila mr chef och fråga om inte jag ska få ha lönesamtal... lite konstigt är det allt.

Inger Maryissa sa...

Underbara bilder och av den söta Krokusen
så ljuvligt det är att se de söta vårblommorna komma alltmer
det är så skönt att våren äntligen har börjat..
kram och ha en fin fortsatt vecka