lördag 10 mars 2012

Inte mycket ordning här inte!

Rubriken syftar både på bilderna i sig och redigeringen;)

Kanske en del som varit med mej länge anar i bakgrunden på en del bilder vart jag varit!?

Jo, jag har varit på den "båtkyrkogård" jag hittade för några år sedan, båtarna finns kvar och någon kanske har tillkommit, kommer nog i ett annat inlägg för Er som inte var med på den tiden.

Men just idag blir det lite andra bilder från området, finns ju en del gamla bryggor som är minst lika förfallna som båtarna, och i redigeringen jag gjort har jag försökt förmedla mina egna känslor som infinner sig när jag besöker den här platsen.
Ödsligt, övergivet men ändå en känsla av liv, älskar området som jag anser vara lite unikt för det ligger inte alls långt ut från city, men ändå ganska så otillgängligt!




Inte så fint väder som jag trodde det skulle bli idag, solen har bara visat sig korta stunder, men den där riktigt råkalla luften är borta, skönt bara det!
Ha en fin lördagskväll!
annette

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.

Visst är det sorgesamt att se den där vackra platsen så där. Tänk om de båter som fått sin sista plats där kunde tala.
Är det aldrig någon där längre?

Råkylan är inte här heller längre. Men det kom en skvätt snö till för ett några dagar sen. Men den är nu borta. Så våren kryper närmare och närmare....

Ha det gott nu och hoppas vi hörs snart. Länge sen.
Kram Synnöve.

Pumita sa...

Båtkyrkogård låter verkligen tragiskt men bilderna är jättefina! Och ruffigt är ofta riktigt vackert. :)

Om du känner för en båtfärd så kan jag tipsa om en som är till salu hos mig. ;)

Bonnfrua sa...

Det är lite sorgesamt med de gamla "landgångarna/bryggorna" som bara förfaller. Och att det får det utan att någon liksom tar tag i det hel.

Om du vill veta hur man gör en pensel så finns det en förträfflig beskrivning här (det var Elisabeth som hittade länken åt mig). Lite klurigt tyckte jag det var första gången, men nu går det lätt, iaf när jag gör min stämpel till korten.

http://sonjac.wordpress.com/2011/01/21/egen-pensel-i-elementsphotoshop/

AnnaKK sa...

Det fina vädret har kommit idag istället - iallafall här. :-) Soligt och grant, fast med en ganska kall vind - och den lär man nog känna av lite senare i eftermiddag när det är dags att gå och titta på dottern & Co när de spelar fotbollsträningsmatch. Brrr! Får hoppas de gör lite mål och så där så man kan värma sej med lite jubel och applåder! ;-)

Det var en lite spöklik plats du har hittat. Ja, kanske inte mitt på dan - men tänk dej det stället nattetid, och kanske fota där i fullmånesken!? 8-)

Arto sa...

Hej
Ett bra tag sedan jag lämnade någon kommentar.
Underbar plats du har att tillgå. Så mycket detaljer med väderbitet trä och människans handpåläggning i naturen.
Sen gillar jag att det är nästan gråskala med färgklickar i sig.
Det skulle vara spännande att se hur de olika årstiderna
påverkar området.

Mvh Arto

annette sa...

Tack Arto, ja det är en underbar plats, har tänkt lite som Du, dock svårt att ta sig dit under sommartid, högt gräs som döljer allt annat "otäckt" som ligger på marken, vintertid har det varit en massa is som gjort det omöjligt att ta sig dit.
Har det dock i åtanke och kommer att försöka lite mer!
annette