måndag 12 mars 2012

Havererad Båt

Tror båten blev lite lycklig över att få en ytbehandling;)

Det som är lite konstigt med båtarna på "båtkyrkogården" är att dom finns kvar år efter år och inte kapsejsar totalt, har ju varit några tuffa vintrar sedan jag hittade den här platsen, och ingen båt har sjunkit eller brutits sönder totalt!

Njut av våren och var ute i solen Ni som kan, själv njuter jag av att det är ljust när jag kommer fram till Linköping, och att vinterjackan har bytts ut mot en duffel!

Lev Väl!

annette

6 kommentarer:

UllaMona sa...

Låter spännande med en "båtkyrkogård" finns det ägare till båtarna? fin bild tycker jag, den sätter fantasin i rörelse.

Kram

annette sa...

Ulla-Mona, mycket spännande plats, ägare, tror ingen vill kännas vid båtarna, vare sig tidigare ägare eller kommunen, kostar nog pengar att frakta bort vraken!

annette

Della sa...

Så läckert det är med det där gamla slitna.

Elisabeth sa...

Denna bilden blev verkligen läcker!
Och en spännande plats du hittat!
Tyckte om dina andra bilder därifrån också. Jag har allt kikat runt, men är lite för trött för att skriva på alla nu!
Men jag tänker lite på åsnan också, eller rättare sagt "sadeln".
Så såg mina låtsashästars sadlar ut när jag var en mycket liten tös...
:-)

AnnaKK sa...

Igår fick täckjackan stanna kvar inne när jag gick ut, men idag behövde den vara på igen. Mer blåsigt, fast termometern visade faktiskt samma temp idag som igår. Men vinden var inte så jätteskön, alltså. Fast jag är fullt nöjd med solsken, så!! :-)

Man får hoppas att de där båtarna inte innehåller en massa farligheter som hamnar i havet efterhand som de murknar upp och ev sjunker... <:-I

Viola sa...

Tack för tipset på redigeringprogram :) har varit inne och testat lite...spännande..läckert foto..är i vattenhålet och njuter, kram