söndag 11 mars 2012

Busiga Bilder!

Tack Anna för tipset om fotoprogrammet Pixlr.com. kom i grevens tid för jag var så trött på att hela tiden försöka få till perfekta bilder även på motiv som egentligen inte tjänar ngt på att vara perfekta, snarare tvärtom många gånger!

Har visst någon form av dragning till de lite gamla, sunkiga och förbrukade föremålen som finns överallt, åtminstone ser jag sådant överallt;)

Idag dök det t.ex upp en gammal uttjänt lastbil på ett gärde, och sedan hittade jag en båt som jag undrar om det går att göra så mycket åt, kanske skall se till att den kommer till "båtkyrkogården";)

Dom här motiven fick så mycket mera "liv" efter en "behandling" i det för mej nya fotoprogrammet!



Ha det gott!
annette

6 kommentarer:

S-A Sandberg sa...

Oj, här var det superstarka färger! Och fina vårbilder i det förra inlägget.
Ha en go vecka! /SA

Pysselfarmor sa...

Å vilka läckra bilder...

Della sa...

Bildbehandling rules!

AnnaKK sa...

Kul att du också gillade det där programmet! :-D Jag tycker det är perfekt att testa en tråkig bild i det, och blir den inte roligare då återstår bara att kassera den!! ;-)

Jane sa...

Undrar om man har tänkt sig fixa den där båten ... mycket jobb i sådana fall! Verkar kul fotoprogram, det blev väldigt snygga färger på dina bilder.

paula i pörtet sa...

Jamen där härjar jag ju också! Fast, jag har nyss börjat, var tidigare på Picnick men dom ska ju lägga ner. Har mest redigerat i Express-programmet men jag har sett att det finns mycket mer att testa. Jättehärliga foton har du fått till, jag är nog lite dålig på att experimentera, måste bli lite tuffare!
Hoppas du fick lite sol i helgen, idag (typiskt måndag) har det varit kanon!
Kramen