söndag 5 februari 2012

Vi tycker inte riktigt om varandra vi!

Hittade en riktigt gammal by igår som heter Bjäsätter och som ligger vid sjön Roxen mellan Norrköping-Linköping, kommer att utforska det området lite mer när det är mer fotovänlig temperatur.

Älskar ju verkligen sådana områden, har idag läst att det skall finnas både vackra promenadvägar, en ravin och mycket gamla anor, såg redan nu en massa gamla fina röda stugor;)

Fast vad jag inte älskar är katter, tycker helt enkelt inte om dessa djur, eller snarare är det väl så att jag är rädd för dem;)

På trappen satt det från början fyra katter, två stack ut i naturen bakom, syns på bild två, två satt kvar, som Ni ser på blicken så gillar dom inte heller mej;)

Var riktigt behagligt ute mitt på dagen idag trots låg temperatur, nu är det varmare, men fy så kallt och blåsigt det blev istället!


Ha en bra start på veckan!


annette

14 kommentarer:

Pumita sa...

Jag är inte heller överdrivet förtjust i katter faktiskt, lite svårt att tro med tanke på min profil men så är det. Nej, inte är jag rädd för dem heller fast den där blicken du fick från trappan är inte att leka med, haha.

annette sa...

Pumita

Visst ser speciellt den svarta farlig ut;(

BrittMarie sa...

Nej men vilka jättesöta katter, säger jag som med åren lärt mig älska katter. De två som sitter på trappan är inte alls arga. Öronen pekar fundersamt uppåt, och ögonen säger att de undrar vem du är som kommer in på deras område. Ni är på precis lagom avstånd från varann. De andra två tyckte det var bättre att fly än illa fäkta. Okända människor ska man passa sig för. En katt måste själv få bestämma. Har du en katt så är det fel uttryckt. Det är faktiskt katten som har dig.
Kram från en filosofisk kattälskare :)

Jane sa...

Riktigt söta kissemissar, säger jag som älskar katter :)
De kollar verkligen in dig och undrar nog vad du är för en filur.
Min svärmor gillar inte heller katter och gissa vem dotterns katter gärna hoppar upp i knäet på ... jo, svärmor förstås :)

Pumita sa...

En fråga förresten: har du uppdaterat till det nya Blogger? Såg nämligen hos Sandbarnet att hon hade samma datumstämpelformat som jag och hon har uppdaterat ser det ut som. Bara undrar. Min värld lär inte gå under, precis som du säger, men vore kul att veta.

Della sa...

Låter som ett ställe som är värt att utforska mer.
Här är en till som inte har katter som favorit. Utom Pumita då förstår. :-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Du får komma hit och krama vår Sixten... Han gillar alla bara de kommer med mat;)

Kraaaaaam Annica

Inger Maryissa sa...

Kul bilder av kissarna
Min mamma tyckte heller inte om katter eller rättare sagt var rädd för dem..
Men min kisse blev hon förälskad i....men så var det en speciell kisse också
Kram och ha en fortsatt fin kväll och ny vecka som kommer

AnnaKK sa...

På det där stället behöver de ingen sån där skylt med en stor hund + texten "Här vaktar jag"... Jisses, vilka blickar de där skickar ut!!

Bonnfrua sa...

Katterna ser ut att vaka över sin trappa så att du inte ska fösa bort dem. :-)
Blåsten var urkall här igår!!!
Många lager kläder gick det åt när barnen åkte skridskor och jag tittade på.

paula i pörtet sa...

Hej! Dom såg lite ilskna ut katterna på första kortet, hihi. Jag är kattmänniska ut i fingerspetsarna, men gillar ju hundar också. Maken är tvärtom, hundmänniska som lärt sig gilla katter.
Min mamma var livrädd för katter, varpå förstås alla katter satt i hennes knä när hon besökte någon med katt! Och dom satte genast klorna i benen på henne och spann allt dom orkade medan hon satt där stel som en pinne o inte kunde röra sig, haha
Min Astrid som vi kallar svarta faran, hon bara älskar att tugga på våra tår i sängen, det du!
Kramen

Inger sa...

härliga vinterbilder..
jag kan tycka att de är söta att titta på, Men jag är oxå rädd för katter, blir glad när jag hör någon annan säga det oxå. Sedan är jag allergisk mot dem..
Men jag önskar jag kunde ta upp en katt och gulla med den,,men det har jag aldrig vågat, men det ser så härligt ut...men det är för mjukt...jag ryser och får ståpäls.. Röjligt, javisst, men det är sant...Förlåt mig gamla männskan...fniss..
ha det gott i vinterkylan...kramen.

S-A Sandberg sa...

Härliga bilder på katterna.
/SA

Elisabeth sa...

Nja, där håller jag nog inte med dig.
Det är inte dig de inte gillar, det är temperaturen och snön!
Sen har de bara lite svårt att le och skratta när just du bara kom förbi och skulle föreviga deras trista situation.

För du har onekligen fångat en lite speciell blick...
:-)