lördag 25 februari 2012

Väntar på öppet vatten!

Snö har vi nästan ingen kvar här i NordÖstra Östergötland, is har vi en del, men den ger sig kanske nu om det blir lite sol och och vind några dagar!

Sedan kommer det säkert ny snö och kyla;-))
Windsurfarna verkar att vänta på öppet vatten, för seglen hänger på tork, eller kanske dom hängt där hela vintern, vad vet jag!?


Varit ganska så molnigt under eftermiddagen, men det ser bättre ut nu och imorgon skall det visst bli toppenväder, blir tidig söndagmorgon, längtar efter att åka ut på en liten tur och spana på lite nya områden;)


Ha en fin lördagskväll!


annette

4 kommentarer:

BrittMarie sa...

Jag kan tro att vindsurfarna är sugna nu, när det är början till islossning. Än så länge får de väl snirkla mellan isflaken förstås. Fina bilder!
Men Annette, den där kommentaren där du skrev att Jan kunde ta med släpkärra till bokrean - den visar jag inte för honom :)
Kram

Jane sa...

Vad det ser härligt ut, våren är verkligen på väg :)
Vaknade idag till ett strålande solsken, det bådar gott för dagens aktiviteter! Jag måste försöka fotografera lite men det känns som om jag har varit "överallt" ... vet inte riktigt vad och var jag ska fota ... men det löser sig väl bara man kommer ut :)
Håller på med min släktforskning och flera grenar återkommer hela tiden till ett ställe "nära" dig - Hannäs (Gärdsnäs, Bjärkeby och Hallingsfall) där jag fortfarande har släkt som äger en gård. Jag har hittat så långt tillbaka som en person född år 1600. Sedan blir det svårt ...

annette sa...

Britt-Marie, det vore väl häftigt med en hel släpkärra full av böcker;)

annette sa...

Jane, känner igen känslan av att ha fotat allt i min närhet, men det finns nytt bara man har en bra dag!
Låter så intressant med Din släktforskning, om jag lever när jag går i pension vid 75 så skall jag börja;)