onsdag 15 februari 2012

Resultat Teknik 6: Panorering

Nu är ju jag en totalt presitigelös person som inte är rädd vare sig för att göra bort mej och som tar negativ kritik positivt för att lära, även om jag drömde om en häftigare bild så jag lägger in den bild jag har på Landsortfotografens tema, som den här veckan är panorering.

Är ju inte så långa stunder i dagsljus som finns den här årstiden för oss som jobbar heltid och pendlar mycket, så det blev bara en kort stund i helgen som jag ägnade åt det här temat.

Helt fel årstid för att välja det här sättet att fota panorering, finns ju nästan ingen som har häftiga fälgar som kan bli så snyggt vid panorering, och i den här bilden så kör bilen egentligen för sakta, men jag bjuder på det som inte är okej;)

Använde mej av slutarprioritet, hade en annan bild på en annan bil tagen med 1/100 och 1/80, men det var en skylt som förstörde hela intrycket, så jag valde den här bilden där bilen körde lite lugnare.


Tid 1/60


f/32


Iso 200


Tog tre bilder på den här bilen i rask följd.


Ha en bra kväll, själv "panorerar" jag på tvätten!


annette

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Upps, är det bara jag som inte ser någon bild?
:)

annette sa...

Panorerade så snabbt så Du hann inte med att se;)

annette

Arto sa...

Hej
Det är en bra bild som beskriver panorering och dess svårigheter.
Så här kan jag inte ge kritik.

Du är på god väg när du har tagit tre bilder på den röda bilen och lyckats så här bra. Öva, öva, det är det enda som hjälper.
Kul att du skrev ner inställningarna, då det blir lättare att förstå och jämföra med hur man själv har gjort.

Mvh Arto

annette sa...

Tack Arto, hade velat ha en bil i högre hastighet för att få bakgrunden lite mer suddig, men det får bli en varm sommardag när det går att sitta i ett dike och smyga;)
Försökte kommentera hos Dej igår kväll, men det var ngt strul i trådarna då, skall testa nu!

annette

Hanna sa...

Du har fått till en väldigt bra bild, själv har jag inte lyckats med panorering ännu.

Fin blogg du har, kul att titta in. Kommer nog tillbaka :0)

Anonym sa...

Ser ut som en snäll bilförare...inte sådana som vi fick slåss med på motorvägen hem ikväll...

Fy fan vilket folk det finns!

Kram Tott