söndag 19 februari 2012

Koltrast som modell;)

Här växlar det snabbt från Laxburgare till Koltrast;)

Blir ju så lycklig dom få ggr jag får uppleva att en fågel sitter still så pass länge så jag hinner ta några bilder, och det gjorde den här Koltrasten igår, tyckte väl som jag att vädret var blä och höll sig ganska så still i ett träd och sedan under trädet!
Tycker dom är så fina med sina vackra ögon och näbben som lyser upp mot det svarta!

Önskar alla en bra start på veckan, blir väl som vanligt tidsbrist och dåligt med inlägg under jobbdagarna!


Ha det gott!


annette

15 kommentarer:

Inger sa...

hjälp så fina bilder...ja visst är den fin koltrasten..längtar nu efter våra småfåglar på landet..Man blir liksom ett med naturen när man har dessa små varelser omkring sig..
kramen,

Nette Cecilia sa...

Ser ut att vara en gammeltrast eftersom näbben är orangefärgad ,dom är gula på dom yngre har jag fått lära mig ,fin bild på den i alla fall ,kramis Nette

UllaMona sa...

Vilken fin koltrast, jag kan riktigt höra honom flöjta..

Detta med ordverifieringen har jag inte själv ställt in...ska kolla på inställningarna.

Kram och ha en bra vecka

Della sa...

Vilka bra bilder du fick till på kolstrasten. Jag har en som är här utanför huset varje dag, men jag har inte fattat riktigt var den bor.

Pumita sa...

Åh så söt man kan va´... Nu har Misja fått konkurrens! Önskar dig en trevlig arbetsvecka! :)

annette sa...

Della, Du får väl flyga med och kolla när den far hem:)

Pumita, Misja är Misja och ingen kan konkurrera ut honom;)

Anonym sa...

Riktigt fina bilder på en söt fågel.

Kram tott

AnnaKK sa...

Vad kul att den ville posera lite! Eller hade den frusit fast där på grenen!? ;-)

Jag tycker att speciellt koltrastar har en förmåga att se väldans frusna och eländiga ut i vinterväder - men det kanske mest bara är kontrasten mellan deras svarta fjädrar och den vita snön som skapar det intrycket...? Fina foton, hur som helst! Och hoppas att du får en dräglig arbetsvecka. :-)

Della sa...

Tänk, jag som hade tänkt ta en tur och kolla om Misja var på hemmaplan, men det får bli en annan gång.

annette sa...

Della, det var ju det jag hoppades på när Du skulle till Antarktis;)

Viola sa...

Tycker hanen är så vacker och så finns det ingen som sjunger som han..:) tack för tipset om google+ ska jag kolla, ha en skön kväll, kram

Inger Maryissa sa...

så söta bilder på Koltrasten och jo de är jätte-fina !
önskar dig också en bra start och fortsättning på veckan
kram

Linda sa...

Så fina bilder! Jag tycker alltid att nån gren är i vägen när nån fågel sitter still tillräckligt länge. Men du kanske är en bird whisperer?

Gérard B. sa...

Magnifique merle ...

Gobe des cerises
dévore des insectes
toi l'ami des jardins

Pysselfarmor sa...

underbart vackra bilder på den sångfågeln