lördag 18 februari 2012

Gillar inte busväder!

Ja, inte ens fåglarna i " Strömmen" gillar snöglopp/regn och ruskväder, riktigt såg hur illa dom tyckte om vädret idag, snön som kom i veckan kunde ju legat kvar över sportlovet som infaller här nästa vecka!

Bättre att vara hemma och fixa lite god mat, ikväll skall det bli laxfärsbiffar med fetaost, mums;)

Ha en fin helg!

annette


Glömde en sak och det är det nya sättet som blogger startat vad gäller kommentarer, handlar visst om att kontrollera om vi är "robotar" som kommenterar, helt odrägligt att läsa och skriva dom ord som krävs för godkännande.


Ibland får åtminstone jag skriva orden både två-tre ggr för att det skall bli okej, själv tagit bort det och kör utan, kan ju bara beklaga om besöken hos Er som har det kvar blir glesare, den tiden som det tar att få in kommentaren finns inte!



Här nedan exempel på två jag kunnat tyda idag, resten har varit oläsliga!

11 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vad bra att du tagit bort det oläsliga eländet .Man blir ju hyper nervös av att inte ens se vad som står ,jag har ju haft bort mitt länge nu och inte märkt någon skillnad ,kram Nette

Pumita sa...

Håller med dig, idag hade det varit bäst att hålla sig inomhus men mat måste man ha så jag var tvungen att gå iväg en sväng, haha. Njae, riktigt så allvarligt var det inte att jag skulle svälta ihjäl... och dessutom när jag väl kom ut kändes det bättre. Men tröskeln var hög idag.

Avsky är ett starkt ord men det är ungefär vad jag känner när jag får stirra på de där koderna, de är inte roliga! Fast jag har märkt att man kan snubbla på tangenterna och komma igenom iaf ibland. Vet inte om man tillåter ett fel eller hur det kan vara men kul är det inte hursomhelst.

Ja ja, det kan jag inte göra så mycket åt så... Nu tar jag ett glas vin och firar helg. Ha det gott du med!

Anonym sa...

Lät som en god middag. Här blev det snabbt ihopslängd pizza på kvällskvisten efter att ha åkt bil i flera timmar...Riktigt busväder och många hänsynslösa bilförare, främst lastbilschaffisar.

Helt mör efter att ha suttit på helspänn och samtidigt fått trösta lilla mistluren som var så rädd!

Kram Tott

Inger Maryissa sa...

Här har det heller inte varit något vidare roligt väder idag
Tidigare regnade det en hel del här och sedan blötsnö så det har varit skönt att bara vara hemma

Jo, de nya veriferings-koderna här på Blogspot tycker jag också är jobbiga och är oftast svåra att tyda
de är ofta helt oläsliga...undrar varför de gjort så..

Kram och ha en fortsatt bra helg

BrittMarie sa...

Ja ruggigt väder har det varit idag. Stackars änder, med din bild blev konstnärligt fin!
Kram

Jane sa...

Kallt och dessutom blött ... förstår fåglarna faktiskt! Här regnade det igår vilket gör att det är livsfarligt att gå ut idag. Undrar hur det ska gå för min mor som är hundvakt åt mig på dagarna när jag jobbar. Hoppas verkligen att de sandar rejält ...
Jag har tagit bort "captcha"-orden, tycker själv att det är jobbigt att behöva skriva (och skriva om) dem hos andra.
Ha en bra söndag!

AnnaKK sa...

Sånt där väder är det här idag... Irk!! Men man anar ju våren en bit bortanför det, så man får försöka stå ut. :-)

Ja, dessa bokstavsverifieringar ja... S-U-C-K... Emellanåt dyker de ju upp på Blogg.se också, fast att vi som har bloggar där inte har valt att ha det så. :-I Och de är nästan ALLTID så otydliga att man får byta ut dem ett antal gånger innan man känner att det är lönt att ens försöka knappa in dem... För blir det fel måste man ju börja om med en ny igen. Stön...

Trevlig söndag på dej! :-)

Bonnfrua sa...

Visst håller jag med dig om de nya "robotorden", de är bedrövliga att fixa!
Men jag har inte ngn ordverifiering...

Tom fåglarna ser ut att krypa ihop för det häringa vädret som "drabbat" oss nu.

paula i pörtet sa...

Ja fy för dessa otydliga jäkla koder man ska skriva, gillas inte!
Koltrasten var underbart vacker, nu ser jag verkligen skillnad mellan min kamera och en riktig systemkamera.
Laxbullar ska jag steka, idag blev det en laxfilébit i ugnen med en sås på philadelphiaost, tomatjuice, dill och kryddor, vet inte hur det smakar men det var det som fanns i kylen!
Jo jag använder sparken så ofta jag kan, dvs. när dom inte sandat vägarna för mycket. Idag har dom sandat till o med byvägen så nu är det kört ett tag.
Kramen

Anonym sa...

Det där har man väl för att undvika mindre lämpliga kommentarer från onyktra.

annette sa...

Kanske oxå för sådana som Du som som inte törs visa vem du är!!