onsdag 29 februari 2012

Experimentbilder

Så här kan bilderna bli en solig morgon när man fotar i motljus och samtidigt sänker exponeringen med 2,3, lite spännande men det inbjuder absolut inte mej till att hoppa i och bada;)



Så skönt att onsdagen snart är över, ett positivt lönesamtal idag har förgyllt dagen, jag ligger strax över medel, kan det betyda något tror ni!?


Själv börjar jag känna att jag hellre skulle ha fler kollegor än mer lön,för båda sakerna kan jag ju inte få!?


Ha en bra kväll!


annette

8 kommentarer:

Della sa...

Men så häftigt det blev med bilderna.

Ninni sa...

Vad fint med blänket i vattnet! Visst kan man luras att tro att det är sommar med så starka kontraster. Kul!
Vad härligt att få höra att man gör ett bra jobb och att man kanske får lön för mödan också...även om det är på landstingsnivå. Vi får samma belopp rakt över, gissningsvis ett par hundralappar.
Jag är så otroligt nöjd med min iPhone. Jag ångrar bara att jag inte köpte den tidigare. Men jag tyckte länge att jag hade en telefon som fungerade bra för mina behov...att ringa på ;)
Kameran är ju naturligtvis en bidragande orsak till att jag tycker så mycket om den men sen gillar jag ju att lyssna på musik på Spotify och pod-radio och att kolla mail när jag inte har tillgång till dator.
Sonen har en Samsung Galaxy som han är mycket nöjd med så det finns ju många märken att välja bland.
Må så gott!
Kram Ninni

Pumita sa...

Nej, jag skulle nog inte heller hoppa i men vackert att se på. :)

Jane sa...

Vid första anblicken kunde man nästan tro att den översta bilden visar en natthimmel med tusentals stjärnor :)

PS. Du skulle bara veta hur rätt du har i din "gissning" ... fikar och äter semla och väntar på inspiration ;)) Men i morr´n SKA jag ta mig i kragen, nu har jag tänkt ut lite hur jag ska göra så det är bara att sätta igång. Har tänkt mig ngt i tre delar, en tavla som nästan är färdig där en man går på lina, linan ska fortsätta utanför tavlan till en "bok" där linan (den röda tråden) kommer att fortsätta över sex bilder för att sedan avslutas i en sorts "tankekarta med ett virrvarr av röda trådar ... låter ju skapligt men nu ska det omsättas i verklighet, ha ha!

Pysselfarmor sa...

Hurvens för att bada där...Grattis till samtalet....
och mitt bästa utvecklingssamtal NU skulle vara ett bra avgångsvederlag i minst två år...asch det är bara att titta i himlen efter det. Får nog streta på mina år framåt till pensionen...tyvärr i alltför många år till. Jo jag har ett "ganska" så intressant jobb det är inte det, men jag vill göra annat - ha fritiden som yrke t.ex. ;-))

Ragnvi sa...

Oj...nu kom jag nästan av mig...sidan här ser så annorlunda ut! Ska det vara så eller....?
Hur som haver; läckra foton hos dig! Både i det här inlägget o i de andra! Jag blir nästan sugen på att bada!!!! Har blivit knäpp(are) av nikotinabstinensen!
Kramen!
Ragnvi

Bonnfrua sa...

På mailen idag fanns listan för inbokade lönesamtal... men jag fans inte med! Hm, hoppas jag får lön nu bara...

Men så kul att du ligger över "snittet", så som du jobbar och kämpar borde du väl ha minst mer än dubbelt så mycket. Typ...

paula i pörtet sa...

Hej! Ja tänk, pengar är inte allt! Viktigare ändå att inte behöva stressa ihjäl sig! Sista åren jag jobbade var ju som egenföretagare, då fick man slita, men även då jag var anställd hade jag alltid ett avtal där jag inte fick någon övertid utan alltså hade "lön efter prestation". Visst var lönen okej, men inte kompenserade den att jag fick sitta och jobba över både kvällar och helger...
Fönstren var så vackra, tror jag också ska börja lägga in olika motiv i olika mappar. Det kallas visst ordning och reda, något ingen kan beskylla mig för, hihi
Kramen