tisdag 24 januari 2012

Mera lek, nu med vatten!

Även testat med lite manuella inställningar och vattendroppar, var inte ute efter att fånga dropparna utan ville fånga hur ytan formade sig när droppen slog i ytan, blev en ganska kul effekt när jag väl lyckades fånga dom "skarpa" kanterna som uppstod.

Funderar just nu på om den här bilden skulle kunnat platsa som "rörelseoskärpa" i Elisabeths utmaning förra veckan!?

Får se om Ni övriga som deltar där har några åsikter om det!



Ha en fin kväll!


annette

11 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Härlig plaskbild ,kram nette

Della sa...

Läcker bild blev det. Jag upplever väl egentligen bilden som skarp, dvs de skarpa kanterna på vattendroppet som möter en oskarp yta. Men jag vet nog egentligen inte exakt hur man ska resonera här. Spela roll - jag gillar bilden!

Jane sa...

Oj, vilken härlig vattenbild! Har du gjort den så blå med redigering eller blev den så från början? Upplever den som skarp i alla fall i dubbel bemärkelse ;)

annette sa...

Della!
Tänkte nog lite på att ytan runt det skrapa är oskarp pga rörelsen som droppen orsakade, men som Du skriver "Spela roll";)


Jane, jag hade ett blåfärgat fat i botten!

annette

Inger Maryissa sa...

Fin bild med vattnet och vattendropparna
Ha en bra fortsatt kväll du också
kram

Pumita sa...

Älskar din bild, som ett konstverk!

Viola sa...

Himmel vad läckert, underbar bild, måste absolut passa in under det temat, hoppas du kryar på dig med den onda axeln, ha de, kram

Bonnfrua sa...

Härlig bild! Dui måste ha micklat ett tag för att få skärpan rätt? Eller???

paula i pörtet sa...

En helt fantastisk bild, färg, form och allt, skulle gärna hänga upp på väggen, förstorad!
Ajaj, är det axeln nu igen, va tråkigt att höra! Klart du måste vila den, tänk, för några år sedan hade jag jämnt de besvären, inte konstigt när man var i krogsvängen förstås med tunga lyft. Även om förslitningarna är kvar så har jag ganska små besvär idag bara jag slipper ha armarna över brösthöjd! Jag skulle också vilja testa dom nya stavarna men anser att dom är för dyra...
Kram och krya på dig snabbt nu så du kan fota igen!

Anonym sa...

Underbar!!! Kram Tott

annette sa...

Bonnfrua, behövde vare sig ta många bilder eller trixa så mkt, konstigt nog för det var första gången!

Nybörjartur;-))


annette