måndag 23 januari 2012

Leker;)

I brist på arm att bära omkring på kameran utomhus, så håller jag istället på med att lära mej manuella inställningar inomhus, och det behöver jag verkligen lära mej.

Då kom oxå en del leksaker fram som jag köpt vid tillfällen just för att ha till detta ändamål, ibland blir det inga bilder alls, ibland blir det som jag vill och ibland blir det annorlunda och bättre än tänkt.

Just här ville jag ha det ungefär som det blev, tycker badankorna är så söta så den här bilden får Ni se;)

Har lärt mej en massa nytt vad gäller inställningar, så inget ont som inte har ngt gott med sig stämmer nog ganska så bra!



Ha en fortsatt bra vecka!

annette

8 kommentarer:

Della sa...

Sånt borde jag träna på också. Eller rättare sagt jag har börjat träna, men jag tänker träna mer för det behövs verkligen.

BrittMarie sa...

Vad bra att du utnyttjar läkningstiden till att träna på inställningar! Det vore roligt att kunna lite mera sådant.
Må så bra!
PS. Min spegel köpte jag för länge sedan för jag tyckte den var fin. Sedan hittade jag inget ställe där den passade. Nu däremot tror jag det blir bra

UllaMona sa...

Vilken rolig bild...jag beundrar verkligen Dig och alla andra som kan fota...jag bara håller uppp kameran och trycker av.

Så mycket sötsaker/tårtor som jag ätit denna månad har jag inte ätit på ett helt år...och inte är det särskilt gott heller om jag ska vara ärlig...varför jag inte låter bli? tja man liksom hänger med av bara farten.
Kram och önskar dig god bättring med armen.

AnnaKK sa...

Vilka roliga ankor - den "mest skärpta" av dem har ett riktigt pillimariskt ansiktsuttryck! :-D

Ja, inte behöver man gå ut för att träna på kamerainställningar. Egentligen är det ju bäst om man kan göra det med läroboken inom bekvämt räckhåll! :-) Och vill man testa ännu fler knappar och inställningar inne i menyerna, så behöver man ju oftast kamerans handbok också för att det ska bli rätt.

Hoppas det inte är allt för illa med din arm? Har du överansträngt den på jobbet, eller?

Krya på dej!! :-)

Bonnfrua sa...

Den där bilden skulle passa både i 365:an och i teknikutmaningen. =0D

Här i väster är det i bästa fall lite pudersnö på marken, inget att skryta med mao.

Sk träna lite med innefotografering strax, mitt fotoobjekt ligger och sover på sin pall, hoppas han ligger kvar så jag får mickla med inställningarna!

Joormen sa...

Kom insvängade på länk från SA.. och tycker det var en rolig bild med Ankorna... nu ska jag minsann titta mer vad jag kan finna hos dig. Ha det gott!

Jane sa...

Älskar dina badankor, de har sån rolig uppsyn :) Kanonbild!
Har inte tagit ett foto på två veckor nu... det börjar sina ... det går ju inte an om jag halkar efter för mycket redan nu i 365 :)

Anonym sa...

Nämen... Det är ju jag:) kram Anka