måndag 26 december 2011

Matrast

Lite typisk bild tagen av mej på semester tror jag, försöker ju oxå alltid hitta det som inte är så vackert och platsar i en turistbroschyr. Undrar vad facket skulle säga om denna miljö, men vet Ni att jag tror dessa två tyckte det var skönt att ta sin paus på baksidan av det hotell dom jobbade på, troligtvis den enda plats dom fick sitta ifred på!
Vy har dom ut mot en av Aqabas mest trafikerade gator, där det alltid rörde sig med bilar och människor.


Ha en bra start på veckan, själv jobbar jag troligtvis tuff dag imorgon, vi måste ju jobba ifatt dagen idag oxå;)




annette

6 kommentarer:

Jane sa...

Det ser riktigt mysigt ut, önskar min lunch var sådär ... hinner inte ens ta ut mina lagstadgade 30 min eftersom vi är en så liten enhet och nå´n måste äta med barnen :/

Hannele på Hisingen sa...

jag skulle gärna sitta med dem :)

Ninni sa...

Miljön är kanske inte så trevlig men bara det att kunna sitta utomhus!!! Det avundas jag dem.
När jag ser din bild så påminns jag om ett foto jag har från Belo Horizonte där killarna sitter och äter sin lunch på trottoaren utan vare sig stolar eller bord. Men det berodde nog på att de jobbade med stenläggning och var på olika ställen varje dag.
Ha en bra dag på jobbet!
Kram Ninni

Viola sa...

Hoppas det blir en dräglig dag ändå...har begivit mig från stormen ner till vattenhålet och här låg poolens plåtar kvar...tack och lov, ha det gott och dina bilder är så läckra...alltid annorlunda och säger en hel del...:) KRAM

Bonnfrua sa...

Um, blir sugen på de där tomaterna och gurkorna!

Tackar för kommentar och julhälsning hos mig, jag samlar mig nu nunder min bloggvila för ännu ett år med 365:an +1.

Önsakr dig en skaplig vecka och en riktigt skön nyårshelg!

Kram

paula i pörtet sa...

Nu har jag befunnit mig i en annan värld en bra stund, en mycket stenig sådan, tack för den turen! Oerhört vackert och att du har besökt ett av de nya underverken, inte illa! Tycker det ser helknäppt ut med en massa svartklädda människor på en strand, jag är inte den som dömer, tycker bara det är väldigt opraktiskt. Vore bättre om dom där nere bodde här uppe där kläderna behövs o vi som gillar sol o bad fick bo vid varmare breddgrader eller hur?
Väldigt exotiska inslag med kameler och jag antar att de flesta lever mycket enligt gamla seder och traditioner långt ifrån Facebook...
Kokvinnorna missade jag INTE, men jag kommer aldrig mer klaga över ont i ryggen! Hur kan man leva så, att gå o se världen upp o ner? Kan verkligen inte läkarvetenskapen göra något? Man tror verkligen inte sina ögon. Sen måste jag säga att jag älskar original men dom måste veta när dom ska sluta ha djur...Kossorna mådde säkert ganska bra fast dom var i rundaste laget, men kissekatterna verkade ha åkommor både i ögon och annat...
Det kändes bra att på slutet få veta att hon bara har ett par kossor kvar nu och jag tror hon somnar in för gott i halmen i lagården vad det lider. Oerhört intressant med annorlunda människoöden.
Vi hörs vidare, lämnar lite utrymme till nästa besökare, hihi
Och god fortsättning förstås/Kram