söndag 4 december 2011

Ljus och Färg i Mörkret

Tvistade lite med en person igår om när jag var i Krakow, jag sa att det var våren 2010 andra parten påstod att det var nu i våras, vem hade rätt!? Ja, inte var det jag;)

Kollade på bilderna därifrån för att få reda när det var och då hittade jag dessa vackra blommor. Tycker dom var så fina som motvikt till allt det mörka som är nu, så då fick dom åka in på bloggen, för några juliga motiv blir det visst inte fotat i år!
Läste förresten i en tidning idag att någon hittat nya, fina kantareller utanför Stockholm nu i helgen!!


Ha en bra vecka!


annette

10 kommentarer:

Della sa...

Ha det så bra på din resa om vi inte hörs innan du åker! Hoppas du får en fantastisk upplevelse i öknen, Petra och vid Döda havet om du åker dit. Putsa kameran och ta med mycket minneskort. Vi hörs!

Ninni sa...

Nog behövs det mycket färg just nu. Du får mig att minnas blomstermarknaden i Belo Horizonte med blommor i alla färger och nyanser. Ljuvligt!
Vad skönt med människor som kan erkänna sina misstag ;)
Ja, trattkantarellerna växer fortfarande här. Jag såg att de sålde nyplockade på julmarknaden jag var på...
Snart börjar även jag att tycka att liiite snö kan det få komma.
Hörs vi inget innan din resa så ska du ha det så jätteskönt!
Jovisst är det väl en svordom ;)
Kram Ninni

Jane sa...

Det var en härlig bild ... lite julig ändå med alla hyacinter ;))
Hoppas du får det sådär färgrikt och ljuvligt på din resa!
Har bara två utvecklingssamtal kvar sedan är det klart, så himla skönt!!! Då kan jag ta "jul" :))

Elisabeth sa...

Förra veckan plockade jag också kantareller, gulingar...
Fast nu har det blivit lite kallare på natten. Så nu ryker de sista nog. (Mina låg under löven, man jag vet ju var de växer...)

Fint med så glada färger, vi är snart där. I februari ska vi väl börja spana efter snödroppen!
Och snart vänder ljuset coh vi går mot ljusare tider.

Och du din lyckost slipper ju några mörka kalla dygn snart!!!

Jobbar rätt mycket nu, men kommer snart igen! :-)

Pumita sa...

Ååååh, ska du ut riktiga äventyr! Så underbart! Inte hade du behövt åka så långt bort bara för att jag är tillbaks. Lovar att inte stalka dig, haha. Önskar dig en finfin resa!

Anonym sa...

Åh vilken ljuvlig blomsterfägring!! Längtar till våren...

Kram Tott

AnnaKK sa...

Ja, jag längtar absolut mer efter färgstarka vårblommor än efter vit snö just nu. Snön kan ju i och för sej vara trevlig för att den lyser upp - men det gör den bara om det är rejält kallt också (annars blir den snabbt så skitig och inte det minsta upplysande...), och sådana är ju vintrarna sällan på dessa breddgrader även om vi har haft två såna i rad nu. Men en tredje lika dan vargavinter känner jag inte att jag behöver - så jag är nog trots allt gladast så länge det är plusgrader och barmark. Bara det inte regnade så förbaskat mycket och ofta!? <:-I Om jag kan fördra regnet, så ska jag ut och "resa" idag. :-) Isåfall blir det en tripp till Kristianstad för att fixa några julklappar.

Ha det fint!!!

Bonnfrua sa...

Härliga färger du bjuder mig på denna måndagsmorgon.
Ärligt talat är jag lite avis på dig som får åka till öknen! Den är så speciell, det bara är så. Iskall om nätterna och glödhet om dagarna. Fast så här års är det lagom temp på dagarna iaf.

Hoppas din vecka blir bra!

paula i pörtet sa...

Härliga färger, jag törstar verkligen efter granna färger nu! Därför blir mitt hem aldrig vitt, jag måste ha färg i mitt liv....o själv är jag en grå mus, så färgen får sitta på väggarna!
Kramen

Inger Maryissa sa...

En så ljuvlig blomster-bild....det blir så jag redan längtar till våren :-)
Ja, det har varit ovanligt milt för årstiden och svamp har hittats, och även blommor blommar fortfarande...
men nu verkar vintern komma...
kram