söndag 18 december 2011

Tre Favoritbilder från WadiRum

Har inte hunnit med så mycket vad gäller bilder, livet trängde sig på;)

Fast tre favoritbilder från WadiRum har jag hittat. Åkte på jeepsafari där i öknen så jag var väl lite rädd att det inte skulle bli några bilder därifrån som var visningsbara, för det var oerhört skakigt, men kanske är det just det som ger dom här bilderna den känslan jag tycker om!

Den första bilden är nog min främsta favorit.

Det kommer mer när tiden finns, oerhört vacker och faccinerande natur med mycket spännande bergsformationer i den nästan "rosafärgade" öknen!


Har både tvättat, struckit och hängt in alla kläder, var nog ngt av rekord i uppackning för min del, kan vara bra att ha lite press på sig ibland.


Sedan var det tvunget att handlas och det var väl så där, ganska så skönt att inte handla och och laga mat under en vecka;)


Ha det gott!


annette

12 kommentarer:

Ninni sa...

Vilka fantastiska bilder! Fartfyllda och med en underbar färgton. Kanske är det där lilla "skaket" som gör dem så mjuka och aningens diffusa i positiv bemärkelse.
Helt underbara!
Vad skönt att höra att det finns så energiska människor också ;) Själv har nästan inte gjort något vettigt idag...mer än läst bok och promenerat.
Må så gott!
Kram Ninni

Della sa...

Häftiga bilder med mycket fart! Kul att se.

Nette Cecilia sa...

fina bilder från din resa härliga färger ,kram Nette

Jane sa...

Vilka fantastiska bilder, lite Indiana Jones över dem :)) Det måste ha varit toppen att få uppleva detta!!! Såååå avundsjuk! Mina pengar har gått till tandläk. istället ... lagade den tanden som gick sönder när de drog ut visdomstanden plus tanden framför där den provisoriska lagningen spruckit ... bara "sk..t" med mina tänder. Roligare kunde man ju ha för de tusenlapparna.

PS. tusen tack för att du tog dig tid att kommentera så många bilder, blev varm om hjärtat ;))

♥ Hannele på Hisingen sa...

Wow!

Anonym sa...

Ser ut som en händelserik resa. Ser fram emot fler bilder:)

Kram Tott

Pysselfarmor sa...

ååå ååå ååå ååååhhhh weeeeeeeeee VILKA bilder!!!
måste jag få säga först! Fantastiska!

men hur skulle jag kunna veta att du fyllde år?!?! Grattis får jag säga nu! Grattis så himla mycke' från mig!//kram

AnnaKK sa...

Helhärliga foton, tycker jag också! Fick nästan en känsla av filminspelning - det vibrerar ju på nåt vis av dramatik kring dem!? :-)

Du var inte själv ute och red kamel i öknen?

Desktop Backgrounds sa...

Free Desktop Backgrounds | Best fall backgrounds | Desktop Backgrounds | fallbackgrounds.org | Bring your desktop background to life | History of Desktop Backgrounds | The best desktop background | changing the desktop background

Anonym sa...

Underbara ökenbilder! Känner sanden i näsan och öronen... :-)
De vita kamelerna är från Sudan och anses extra fina!?!?
Mötte en karl en gång på en kamel inne i stan, vet inte vem som glodde mest på den andre. Jag på beduinen eller han på vitingen på cykel, kvinna till råga på allt!

Längtar efter fler ökenbilder. Att sova där är kallt! (om det inte är sandstorm!) Vinterjacka i sovsäcken hjälper föga trots ca 40 gr dagtid. :-) Härligt!

Önsakr dig en bra julvecka! Jag är lite konvalecent efter ett kir ingrepp (bastest var involverat men behövdes inte) så jag pausar från bloggandet helt o hållet nu.

Kram fr Bonnfrua

S-A Sandberg sa...

Fantastiskt fina bilder där det inte finns någon anledning att fingranska skärpa. Här händer det verkligen något!
GOD JUL!
/SA

Anonym sa...

S-A Sandberg har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Tre Favoritbilder från WadiRum":

Fantastiskt fina bilder där det inte finns någon anledning att fingranska skärpa. Här händer det verkligen något!
GOD JUL!
/SA