onsdag 2 november 2011

Visst är dom söta!

Liliths orkester är det som jag tycker är söta, har glömt bort dessa bilder som ju hörde hemma under den "Rosa Veckan".

Det hela började sommaren 2001 med en 40-årskris och en fest, då bestämde sig dessa tjejer för uppfylla en dröm om att bilda ett Eget band!



Själv hoppas jag uppfylla en annan dröm, nämligen att fixa ca sex timmar till per dygn, för det är ungefär vad som fattas, om jag slutar sova helt så skulle det gå ihop sig, men då skulle jag väl å andra sidan inte leva så länge till och det vill jag ju;)



Ha en fin kväll!



annette

8 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med tjejer som tar tag i saker!

Själv önskar jag att du slapp jobba så behövde vi bara 24 timmar iallafall

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Tristan sa...

Pritty in pink. Flott fanget.

Jane sa...

Ha ha, det var bra gjort! Tänk om alla verkligen försökte göra det de drömmer om, vad många häftiga band vi skulle se då :))

Della sa...

Om du fixar det där med sex timmar till per dygn så vill jag gärna höra hur det går till. :-)
Jag packar inte hela tiden, men det finns en del annat som jag vill ta hand om före resan också. Packningsläget är under kontroll förresten. :-)

Pysselfarmor sa...

Åh så härligt med människor som uppfyller sina drömmar!! Grattis tjejer!

Själv tog jag MC-kort vid 56 - jo, jag är mallig över det ;-))

Ja tack kan du spilla över litet timmar på mig....

Elisabeth sa...

Inte sluta sova, nej då nej då!
Fräckt med tanterna!
Min kollega och min gubbe började spela gitarr för fyra-fem år sedan i en studiecirkel.
Det lät hemskt, men jag härdade ut!
:-D
För några veckor sedan hade de (tio gubbar) sitt första framträdande i kyrkan! Och de är bokade i februare när PRO har sitt Alla hjärtans dag firande!

Det är underbart när den generationen som inte hade möjligheterna som unga nu börjar ta för sig av vad som finns. Jag hr ju också två pensionärer och två äldre kvinnor i min fotogrupp.

Men att uppfylla drömmen om mer tid, har jag inte sett bland kursutbudet! :-)

Bonnfrua sa...

Sova som är så skönt! Det får man bara inte hoppa över! Men det där med stress är inte bra alls, hur långa arbetsdagar har du egentligen? 8+8 h elller vad???

Damerna i rosa är ju bara stentuffa! TÄnk att våga göra en sån grej. :-)

Sköt om dig.
Kram

Birgitta sa...

Vilken härlig blogg! Med mycket fina bilder. Det rosa musikgänget var verkligen toppen. Tänk om jag kunde vara så företagsam!!
Ha det gott!
Birgitta