onsdag 9 november 2011

"Tjöt" om Mörkerfotografering igen!

Ni tror väl inte att jag bara tog dom bilder jag visade i helgen;)

Dom här bilderna är innifrån själva shoppingområdet Knäppingborg i city som jag tycker mycket om att handla i.

Massa fina små affärer, med bl.a bröd, ost, kött och fisk, lägg därtill små personliga inredningsaffärer och mysiga restauranger.

Är ju betydligt lättare att mörkerfota på fri hand, om det bara finns lite belysning runt omkring. Här är det lite varierande belysning, som lättar upp och förenklar om man som jag, inte tänkt lägga ut en massa tusenlappar på utrustning just för mörkerfoto!

Tror jag att jag skall lägga mej en liten aning tidigare ikväll/natt, kanske kan vara bra att sova mer än 4-5 timmar en natt i veckan i alla fall;)

Ha en bra dag imorgon!

annette

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte så lätt alltid att få till det med mörkerbilder... Själv är jag så trött på mörker så det är nog läge att göra något roligt av/med mörkret snart!

Kram Tott

Jane sa...

Hmmm, hade du med dig golvlampan ut för att få bättre ljus? ;))
Kul att experimentera lite, mina bilder blir bara så suddiga när jag ska fota i mörkret ... kan inte hålla kameran stilla alls :)
Det ser mysigt ut i det där området, trots att jag varit mkt i stan har jag inget minne av att ha varit där.

Bonnfrua sa...

Har du kikat in på Mimmis visthus? Där finns det ett visst örtsalt... ;-)

Fina mörkerbilder du bjuder på fö. I helgen när "flickorna" var här och det var dags att åka hem tyckte de det var läskigt mörkt ute när vi gick till bilen. INga gatlyktor här inte! :-)

UllaMona sa...

För mig känns din solbil helt rätt idag, vi har sol och klar himmel samt bara ngn + grad.
Du fotar så häftiga bilder så din blogg och dina bilder är min oas här i barmarksvintermörkret....

4-5 timmars sömn Annette är för lite för damer i vår ålder!

Kram

paula i pörtet sa...

Knäppingborg låter ju nästan som ett skämt men det såg då väldans mysigt ut där. Något man verkligen saknar på landet är avsaknaden av små fina saluhallar. Vi har en fiskbil som kommer från Gborg en gång varannan vecka! Inte ens ett lokalt bageri finns i stan, allt bakas som bake-off bröd och det är inte riktigt genuint bröd!
Hoppas du får vila ut under helgen, det är eländigt när man får ta fram pannlampan redan före fyra...
Men, men det vänder så småningom
Kramen

Elisabeth sa...

Jättefina stämmningsfulla bilder!
Man behöver absolut inte slänga ut massor av pengar för att fota på natta! Men som du upptäckt, blir det finast när man kan ta tillvara på det ljus som finns!

Hoppas du fick sova lite mer!!!
Inte nyttigt sova för lite.